Administrative personnel supporting post graduate programs of study and servant leadership effect on post graduate students' satisfaction
Servant leadership. Η ικανοποίηση των μεταπτυχιακών φοιτητών από τη διοικητική υποστήριξη των μεταπτυχιακών προγραμμάτων
Master Thesis
Συγγραφέας
Katsarea, Adamantia
Κατσαρέα, Αδαμαντία
Ημερομηνία
2023-05Επιβλέπων
Saiti, AnnaΣαΐτη, Άννα
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Leadership ; Servant leadership ; Servant leadership attributes ; Administrative personnel ; Job satisfaction ; Student satisfaction ; SERVQUAL ; Ηγεσία ; Χαρακτηριστικά servant leadership ; Διοικητικό προσωπικό ; Ικανοποίηση από την εργασία ; Ικανοποίηση φοιτητώνΠερίληψη
Η ηγεσία περιλαμβάνει διάφορες θεωρίες και στυλ, με διαφορές που
επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο ασκείται, ποιος εξ αυτών θεωρείται ύψιστης
σημασίας και πώς επιτυγχάνονται οι στόχοι. Οι διαφορές μεταξύ διευθυντών και
ηγετών επέτρεψαν μια ολοκληρωμένη κατανόηση του ρόλου και της δυναμικής ενός
ηγέτη, επιτρέποντας έτσι την κατανόηση των αποκλίσεων που συνθέτουν τη
δημοκρατική, αυταρχική, συναλλακτική, μετασχηματιστική και servant ηγεσία. Όσον
αφορά την ικανοποίηση των φοιτητών, η προσέγγιση τους ως πελάτες έδειξε τους
παράγοντες που αυτοί αντιλαμβάνονται ως καίριους στο πανεπιστήμιο φοίτησής τους.
Για τους σκοπούς αυτής της μελέτης, η servant leadership διερευνήθηκε ως
αποτέλεσμα της ικανοποίησης των φοιτητών από τις υπηρεσίες που έλαβαν από τη
Γραμματεία, όταν οι διευθυντές εφάρμοσαν αυτό το είδος ηγεσίας στους υπαλλήλους
τους. Χρησιμοποιήθηκε μια προσέγγιση μεικτής μεθόδου για να εξεταστεί τόσο η
άσκηση ηγεσίας από τους διευθυντές προς το διοικητικό προσωπικό, όσο και η
ικανοποίηση των φοιτητών από τη Γραμματεία.
Το μέγεθος του δείγματος των φοιτητών που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο
SERVQUAL, σχετικά με τις αναμενόμενες και τις προσληφθείσες υπηρεσίες ήταν 140.
Από το διοικητικό προσωπικό, συμμετείχαν μέσω μιας ημι-δομημένης συνέντευξης,
οκτώ άτομα. Τα ευρήματα έδειξαν ότι στην πλειονότητα των συνεντεύξεων
εντοπίστηκαν οι ηγετικές ιδιότητες του servant leadership στον τρόπο δράσης των
διευθυντών τους. Αυτά ανέδειξαν τις παραμέτρους επικοινωνίας, ανάπτυξης, ομαδικής
εργασίας, μάθησης και εξέλιξης, πρακτικές που όταν εφαρμόζονται από τους
διευθυντές αξιολογούνται ως υψηλής σημασίας, απεικονίζοντας ένα ασφαλές
εργασιακό περιβάλλον που προάγει την εργασιακή ικανοποίηση.
Από τα ευρήματα που επηρεάζουν την ικανοποίηση των φοιτητών, οι
βαθμολογίες (Gap) έδειξαν ότι οι προσληφθείσες υπηρεσίες δεν ήταν οι αναμενόμενες.
Τα ευρήματα εξετάστηκαν περαιτέρω, υποδεικνύοντας ότι οι αντιληπτές και οι
αναμενόμενες υπηρεσίες ήταν υψηλές, επομένως, οι πραγματικές υπηρεσίες που
ελήφθησαν ήταν υψηλής ποιότητας. Όλοι οι παράγοντες βρέθηκαν να συσχετίζονται
σημαντικά, υποδεικνύοντας τη θετική επίδραση που είχαν ο ένας στον άλλο, ενώ, η
ηλικία, το φύλο και η κατοχή άλλου μεταπτυχιακού τίτλου δεν επέδειξαν καμία
στατιστική σημασία. Το άτομο που υποστηρίζει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα, και το
άτομο που υποστηρίζει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα από κοινού με άλλους
υπάλληλους, παρουσιάστηκε στατιστικά σημαντικό σε σχέση με την αξιοπιστία, η
οποία περιλαμβάνει εμπειρία και παροχή υπηρεσιών από το Γραμματεία.
Τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν την επίδραση του servant leadership στο
διοικητικό προσωπικό, με τα αποτελέσματα από την ικανοποίηση των φοιτητών να
βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο, γεγονός που υποδηλώνει την παρουσία γνώσης και
κατάλληλης εξυπηρέτησης από τη Γραμματεία προς τους φοιτητές, καταδεικνύοντας
την επίδραση της ηγεσίας σε τρίτους.