Η συνεισφορά των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων στο περιβάλλον & την οικονομία
The contribution of electric and hybrid vehicels in the environment & the economy
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Υβριδικό αυτοκίνητο ; Ηλεκτρικό αυτοκίνητο ; Κυκλική οικονομία ; Περιβάλλον ; Βιωσιμότητα ; Οικονομική μεγέθυνση ; Χρόνος φόρτισης ; Αέρια του θερμοκηπίουΠερίληψη
Στην παρούσα διπλωματική εργασία θα αναλυθεί η συνεισφορά των υβριδικών( MHEV,HEV,PHEV) και των ηλεκτρικών (EV, FCEV) αυτοκίνητων. Η κλιματική αλλαγή (Climate Change ), η κυκλοφοριακή συμφόρηση (Traffic Jam), η βιωσιμότητα των πόρων ( Resource Sustainability ) και η μείωση του πόσιμου νερού (Lack Of Drink Water) συνθέτουν ένα περιβάλλον το οποίο απαιτεί την μετάβαση της αυτοκίνηση σε βιώσιμη και φιλική προς το περιβάλλον. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν εκπέμπουν αέρια του θερμοκήπιού και ούτε καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα. Για τον λόγο αυτών αποτελούν την καλύτερη λύση για να επιτευχθεί η μετάβαση αυτή. Όμως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) έχουν κάποια μειονεκτήματα τουλάχιστον με την υπάρχουσα τεχνολογία τα οποία δεν τα καθιστούν βιώσιμη λύση μακροχρόνια. Έτσι λόγο της περιορισμένη αυτονομίας της μπαταρίας (Limited Battery Life), του υψηλού χρόνου φόρτισης (High Charging Time) και των χημικών στοιχείων που περιέχει η μπαταρία τα οποία είναι τοξικά για το περιβάλλον ( Lithium Ilion Battery Chemical Toxic Elements) τα καθιστούν κατά πολλούς επιστήμονες μια προσωρινή λύση δεδομένου και των πολύ γρηγορών και αγχωτικών ρυθμών της καθημερινότητας. Αντίθετα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν ως πηγή ενέργειας το υδρογόνο ( Fuel Cell Electric Vehicles FCEV) κερδίζουν όλο και περισσότερο μερίδιο αγοράς καθώς δίνουν λύση στα παραπάνω εμπόδια. Τέλος, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα δίνουν νέα δυναμική στην οικονομική μεγέθυνση καθώς, νέες υπηρεσίες (New Services), νέα επιχειρηματικά μοντέλα (Business Models) αναδύονται τα οποία επιτρέπουν πολύ πιο υψηλά περιθώρια κέρδους (High Profits Margin) στις αυτοκινητοβιομηχανίες ( Automakers) καθώς και νέα πιο φιλικά και βιώσιμα μοντέλα παραγωγής με πιο χαρακτηριστικό και αποδοτικό το μοντέλο της κυκλικής οικονομία (Circular Economy) τα οποία επιτρέπουν ακόμα πιο υψηλές οικονομίες κλίμακας (Economies Of Scale) στις αυτοκινητοβιομηχανίες (Automakers). Έπειτα οι οικονομίες κλίμακας (Economies Of Scale) μεσολαβούν στην μεγιστοποίηση των κερδών (Profit Maximization) των αυτοκινητοβιομηχανιών. Το μέλλον λοιπόν της αυτοκίνησης είναι σιγουρά ηλεκτρικό.