Η εφαρμογή των ευρωπαϊκών πολιτικών για την ειδική αγωγή στην Ελλάδα. Η περίπτωση της μουσουλμανικής μειονότητας στην Θράκη
The Implementation of European policies for special education in Greece. The case of muslim minority in Thrace
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ειδική αγωγή ; Μειονότητα της Θράκης ; Ένταξη ; ΣυνεκπαίδευσηΠερίληψη
Στην παρούσα εργασία θα ασχοληθούμε με την εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες και συγκεκριμένα με την ειδική αγωγή στην μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης. Θα εξετάσουμε το πλαίσιο της Ειδικής Αγωγής και την εφαρμογή του στα μειονοτικά σχολεία και τις ευρωπαϊκές συμβάσεις που κατοχυρώνουν τα δικαιώματα των μειονοτήτων στις συμβαλλόμενες χώρες. Όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες είτε ανήκουν στην μειονότητα είτε στην πλειονότητα έχουν τα ίδια δικαιώματα και η πολιτεία οφείλει να τα προστατεύει. Η μέθοδος που θα χρησιμοποιήσουμε είναι περιγραφική και ποιοτική, κάνει, όμως, χρήση ποσοτικών στοιχείων κατά την τεκμηρίωση. Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι ένας κλάδος όπου ορίζεται από την κάθε χώρα ξεχωριστά. Υπάρχουν γενικοί και ειδικοί στόχοι που πρέπει να επιτευχθούν. Η Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.) στηρίζει τα κράτη μέλη στην ανάπτυξη του εκπαιδευτικού συστήματος για όλους τους στόχους και κυρίως γι’ αυτούς που προάγουν την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ανθρώπων σε όλους τους τομείς και στην εκπαίδευση. Οργανισμοί των Ηνωμένων Εθνών (Η.Ε.) όπως οι UNESCO και UNITAR έχουν θέσει όριο μέχρι το 2030 να έχουν επιτευχθεί σημαντικοί εκπαιδευτικοί στόχοι για όλους τους ανθρώπους. Η ένταξη των ατόμων με αναπηρία στην κοινωνία και στην εκπαίδευση είναι μέσα στους στόχους των οργανισμών της Ε.Ε. και των Η.Ε.. Η Ελλάδα σήμερα με τον Νόμο 3699/2008 προσπαθεί να εντάξει πλήρως τα άτομα με αναπηρία στην κοινωνία σε όλους τους τομείς και κυρίως στην εκπαίδευση. Το αποτέλεσμα της έρευνας, έδειξε πως τα τελευταία χρόνια, η αποδοχή των ΑΜΕΑ, η εξοικείωση και η ενσωμάτωση με τις ομάδες αυτές στο εκπαιδευτικό σύστημα καθώς και οι παροχές που προσφέρονται σε όλες τις οικογένειες, ανεξαρτήτως φυλής, θρησκείας και ιδεολογίας, είναι σε αρκετό βαθμό ικανοποιητικές. Αυτό συμβαίνει και για τις οικογένειες με παιδιά με ειδικές ανάγκες στην μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης.