Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η εφαρμογή των ευρωπαϊκών πολιτικών για την ειδική αγωγή στην Ελλάδα. Η περίπτωση της μουσουλμανικής μειονότητας στην Θράκη

dc.contributor.advisorΡαπτόπουλος, Νικόλαος
dc.contributor.authorΟυζουνίδου, Ευαγγελία
dc.date.accessioned2023-05-19T08:41:23Z
dc.date.available2023-05-19T08:41:23Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15417
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2839
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία θα ασχοληθούμε με την εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες και συγκεκριμένα με την ειδική αγωγή στην μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης. Θα εξετάσουμε το πλαίσιο της Ειδικής Αγωγής και την εφαρμογή του στα μειονοτικά σχολεία και τις ευρωπαϊκές συμβάσεις που κατοχυρώνουν τα δικαιώματα των μειονοτήτων στις συμβαλλόμενες χώρες. Όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες είτε ανήκουν στην μειονότητα είτε στην πλειονότητα έχουν τα ίδια δικαιώματα και η πολιτεία οφείλει να τα προστατεύει. Η μέθοδος που θα χρησιμοποιήσουμε είναι περιγραφική και ποιοτική, κάνει, όμως, χρήση ποσοτικών στοιχείων κατά την τεκμηρίωση. Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι ένας κλάδος όπου ορίζεται από την κάθε χώρα ξεχωριστά. Υπάρχουν γενικοί και ειδικοί στόχοι που πρέπει να επιτευχθούν. Η Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.) στηρίζει τα κράτη μέλη στην ανάπτυξη του εκπαιδευτικού συστήματος για όλους τους στόχους και κυρίως γι’ αυτούς που προάγουν την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ανθρώπων σε όλους τους τομείς και στην εκπαίδευση. Οργανισμοί των Ηνωμένων Εθνών (Η.Ε.) όπως οι UNESCO και UNITAR έχουν θέσει όριο μέχρι το 2030 να έχουν επιτευχθεί σημαντικοί εκπαιδευτικοί στόχοι για όλους τους ανθρώπους. Η ένταξη των ατόμων με αναπηρία στην κοινωνία και στην εκπαίδευση είναι μέσα στους στόχους των οργανισμών της Ε.Ε. και των Η.Ε.. Η Ελλάδα σήμερα με τον Νόμο 3699/2008 προσπαθεί να εντάξει πλήρως τα άτομα με αναπηρία στην κοινωνία σε όλους τους τομείς και κυρίως στην εκπαίδευση. Το αποτέλεσμα της έρευνας, έδειξε πως τα τελευταία χρόνια, η αποδοχή των ΑΜΕΑ, η εξοικείωση και η ενσωμάτωση με τις ομάδες αυτές στο εκπαιδευτικό σύστημα καθώς και οι παροχές που προσφέρονται σε όλες τις οικογένειες, ανεξαρτήτως φυλής, θρησκείας και ιδεολογίας, είναι σε αρκετό βαθμό ικανοποιητικές. Αυτό συμβαίνει και για τις οικογένειες με παιδιά με ειδικές ανάγκες στην μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης.el
dc.format.extent93el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΗ εφαρμογή των ευρωπαϊκών πολιτικών για την ειδική αγωγή στην Ελλάδα. Η περίπτωση της μουσουλμανικής μειονότητας στην Θράκηel
dc.title.alternativeThe Implementation of European policies for special education in Greece. The case of muslim minority in Thraceel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδώνel
dc.description.abstractENIn this dissertation, we dealt with the education of children with special needs and specifically with the education of minorities in Thrace. We will examine the context of Special Education and its application in minority schools and the European conventions for the protection of minorities in the signatory states. All children with special needs whether they belong to the minority or the majority have the same rights and therefore the state must protect them. The method we will use is descriptive and qualitative, however makes use of quantitative data for purposes of documentation. The educational process is a branch defined by each country individually and there are both general and specific objectives to be achieved. The European Union (E.U.) supports the member states in educational development for all goals and especially for those that promote the defense of people’s rights in all sectors including education. United Nations (U.N.) organizations such as UNESCO and UNITAR have set important educational goals for all people by 2030. The inclusion of people with disabilities in society and in education is one of the objectives of the E.U. and the U.N.. Nowadays, the Greek Law 3699/2008 tries to fully integrate people with disabilities into society in all sectors and especially in education. The result of the research showed us that during the previous years there has been more acceptance of the disabled, the familiarization and integration for these groups within the education system as well as the benefits offered to all families regardless of race, religion and ideology are to a sufficient extent satisfactory. This is also the case for families with children with special needs in the Muslim minority in Thrace.el
dc.contributor.masterΔιεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευναel
dc.subject.keywordΕιδική αγωγήel
dc.subject.keywordΜειονότητα της Θράκηςel
dc.subject.keywordΈνταξηel
dc.subject.keywordΣυνεκπαίδευσηel
dc.date.defense2023-03-22


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»