Show simple item record

Παράγοντες που επηρεάζουν τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στο ξενοδοχειακό κλάδο : μελέτη περίπτωσης για καταλύματα στη Μύκονο

dc.contributor.advisorΚωστόπουλος, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΠετράκη, Μαρία
dc.date.accessioned2023-05-12T09:09:32Z
dc.date.available2023-05-12T09:09:32Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15396
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2818
dc.description.abstractΗ φοιτήτρια Μαρία Πετράκη εκπόνησε τη διπλωματική εργασία αυτή στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος «Διοίκησης Έργων και Ανάπτυξης Προϊόντων» του Πανεπιστημίου Πειραιώς στην Αθήνα, υπό την επίβλεψη του καθηγητή του μεταπτυχιακού προγράμματος, κ. Κωστόπουλου Κωνσταντίνου. Στα σύγχρονα ιδιαίτερα ανταγωνιστικά επιχειρηματικά περιβάλλοντα γίνεται απαραίτητο να μελετηθούν οι μεταβλητές που θα φέρουν μια εταιρεία στον επιδιωκόμενο στόχο της για ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ενισχύοντας έτσι την αποτελεσματικότητά της και κατ' επέκταση την επιτυχία της, καθώς ο ανταγωνισμός μεταξύ των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων συνεχίζει να εντείνεται. Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της συμβολής του ανθρώπινου δυναμικού στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των καταλυμάτων καθώς και το πως επηρεάζει, η ποιότητα παροχής υπηρεσιών. Σκοπός αυτής της έρευνας θα είναι να εξετάσει πώς οι άνθρωποι, δηλαδή οι εργαζόμενοι μιας τουριστικής εταιρείας, δημιουργούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τον οργανισμό, δεδομένου ότι κάνουν δραστηριότητες τόσο στο front office όσο και στο back office και αντιπροσωπεύουν ουσιαστικά την επιχείρηση και το κατά πόσο, η ποιότητα παροχής υπηρεσιών από μόνης της διασφαλίζει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα . Η παρούσα έρευνα αποτελεί μία ποιοτική έρευνα και τα δεδομένα της συλλέχθηκαν μέσω της διεξαγωγής συνεντεύξεων από τους εργαζόμενους στο υπό μελέτη κατάλυμα (X Villas). Πρέπει να σημειωθεί ότι η έρευνα δείχνει ότι η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού είναι καθοριστική για την ανάπτυξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και οι επιχειρήσεις στον κλάδο της φιλοξενίας βασίζονται στους εργαζομένους τους περισσότερο από ποτέ για να τους βοηθήσουν να ξεχωρίσουν στην ανταγωνιστική αγορά αναπτύσσοντας και εφαρμόζοντας μια στρατηγική που επικεντρώνεται στη συνεχή παράδοση εξαιρετικής αξίας στους πελάτες τους. Με μια σύντομη ιστορική επισκόπηση των φαινομένων του τουρισμού και της ανάπτυξης των τουριστικών καταλυμάτων, στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται λόγος για τη σημασία του τουριστικού τομέα για την εθνική οικονομία και το εξωτερικό και εσωτερικό περιβάλλον της. Στο δεύτερο κεφάλαιο, η έννοια της ανταγωνιστικότητας εξετάζεται τόσο σε γενικό όσο και σε ειδικό τουριστικό πλαίσιο. Αφού γίνει διάκριση μεταξύ ανταγωνισμού προορισμού και ανταγωνισμού ξενοδοχειακής βιομηχανίας, διερευνώνται οι αντίστοιχοι λόγοι για τον καθένα. Στη συνέχεια, περιγράφεται η ιδέα του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, οι μέθοδοι επίτευξής του και τα καθοριστικά του στοιχεία. Το τρίτο κεφάλαιο προσδιορίζει τη μεθοδολογία έρευνας που ακολουθήθηκε. Τέλος, στο τελευταίο κεφάλαιο συζητείται η σημασία του ανθρώπινου δυναμικού και η παροχή υπηρεσιών μέσω της Μελέτη περίπτωσης για την καλύτερη κατανόηση στα καταλύματα Χ Villas στη Μύκονο, καθώς και τα αποτελέσματα της έρευνας.el
dc.format.extent58el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΠαράγοντες που επηρεάζουν τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στο ξενοδοχειακό κλάδο : μελέτη περίπτωσης για καταλύματα στη Μύκονοel
dc.title.alternativeFactors affecting the creation of competitive advantage in the hotel industry : a case study on a hotel in Mykonosel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Tμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Tεχνολογίαςel
dc.description.abstractENThis thesis was written by Maria Petraki as part of the "Project Management and Product Development" postgraduate program at the University of Piraeus in Athens, under the supervision of Mr. Kostopoulos Konstantinou, the postgraduate program's lecturer. Since rivalry among hotel businesses continues to escalate, it is vital in today's highly competitive business contexts to examine the elements that will lead a firm to its desired aim of competitive advantage, so boosting its effectiveness and, by extension, its success. The purpose of this thesis is to examine the contribution of human resources to the competitive advantage of lodging as well as its impact on the quality of service delivery. This research will investigate how people, i.e. the employees of a tourism company, create a competitive advantage for the organization, given that they perform both front office and back office duties and effectively represent the company, and to what extent service quality alone guarantees competitive advantage. The present study is qualitative and its data were acquired through interviews with the staff of the under investigation accommodation (X Villas). It should be noted that research indicates that human resource management is essential to developing a competitive advantage, and hospitality businesses are relying on their employees more than ever to help them stand out in a crowded marketplace by developing and implementing a strategy that focuses on continuously delivering exceptional value to their customers. The first chapter provides a brief historical review of tourism phenomena and the evolution of tourist accommodations before discussing the significance of the tourism industry to the national economy and its external and internal environment. The second chapter examines the idea of competitiveness in both a general and tourism- specific context. After differentiating between destination competition and hotel sector rivalry, the relevant causes for each are investigated. Next, the idea of competitive advantage, its attainment techniques, and its determinants are discussed. The third chapter describes the approach used for the research. As a conclusion, the last chapter analyzes the significance of human resources and service delivery through the Case Study at X Villas lodging in Mykonos, as well as the findings of the research.el
dc.contributor.masterΒιομηχανική Διοίκηση και Τεχνολογίαel
dc.subject.keywordCompetitive advantageel
dc.date.defense2023-05-05


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»