Ενδοεπιχειρησιακή επικοινωνία
Master Thesis
Συγγραφέας
Μανώλης, Δημήτριος
Ημερομηνία
2007-06-25Θεματική επικεφαλίδα
Διατριβές ; Εργασιακές σχέσεις -- Ελλάδα ; Εργασιακές σχέσεις -- ΕπικοινωνίαΠερίληψη
Ο στόχος της παρούσας εργασίας είναι η κατανόηση της αξίας της ενδοεπιχειρησιακής επικοινωνίας για να ανιχνεύσει την ανάγκη των εταιρειών στο σύγχρονο διεθνές και ανταγωνιστικό οικονομικό περιβάλλον να αναπτύξουν την ικανότητα να διαχειρίζονται, να μεταβιβάζουν και να μετασχηματίζουν πληροφορίες, ιδέες, οδηγίες, συναισθήματα στο εσωτερικό τους. Η ενδοεπιχειρησιακή επικοινωνία είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία και μπορεί να αποτελέσει τομέα στρατηγικού πλεονεκτήματος μέσα από την ευθυγράμμιση στάσεων, μοίρασμα γνώσεων και διοίκησης της πληροφορίας. Είναι αναγκαίο, λοιπόν, οι επιχειρήσεις να αναπτύξουν επικοινωνιακή στρατηγική – να γίνονται σαφείς οι σχέσεις μεταξύ των «πληροφοριών», να εξετάζουν τις αλληλεξαρτήσεις και να δίνουν το πλαίσιο για την καλύτερη και πληρέστερη κατανόηση των στοιχείων που συνθέτουν την επιχειρησιακή πραγματικότητα. Πρέπει, λοιπόν, να συνειδητοποιήσουν την πολυπλοκότητα και τους μηχανισμούς που διέπουν τη διαδικασία της επικοινωνίας μέσα στο περιβάλλον που βρίσκονται, αναπτύσσοντας την ικανότητά τους στο σχεδιασμό και χειρισμό θεμάτων επικοινωνιακής στρατηγικής καθώς, και τον τρόπο με το οποίο συνδέεται η ενδοεπιχειρησιακή επικοινωνία με την επικοινωνία και τη διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού. Ειδικότερα, η εργασία στοχεύει στην ανάλυση θεμάτων όπως είναι ο ρόλος της επικοινωνίας στις επιχειρήσεις, η εταιρική κουλτούρα, η επικοινωνιακή στρατηγική, ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη επικοινωνιακού πλάνου ανάμεσα στους εργαζόμενους, η αξιολόγηση επικοινωνιακής στρατηγικής, η προσέγγιση των προβλημάτων που προκύπτουν στην ενδοεπιχειρησιακή επικοινωνία και η προσπάθεια λύσης αυτών, η κατανόηση των τρόπων που υπάρχουν για την σωστή επικοινωνία στελεχών και εργαζομένων στην προσπάθεια επίτευξης των σκοπών και στόχων της επιχείρησης με αποδοτικό και αποτελεσματικό τρόπο και στο τέλος, πραγματοποιείται με τη βοήθεια ερωτηματολογίου μια ειδική μελέτη για την ενδοεπιχειρησιακή επικοινωνία της τράπεζας Eurobank Ergasias EFG.