Οι επιχειρησιακές στρατηγικές στην αγορά των super market & και η επιρροή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας
The business strategies in the super market sector & the influence of private label products
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Σούπερ μάρκετ ; Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ; Σκλαβενίτης ; ΑΒ ΒασιλόπουλοςΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει την εγχώρια αγορά των σούπερ
μάρκετ καθώς και τις στρατηγικές που εφαρμόζουν οι κυριότερες επιχειρήσεις του κλάδου,
προκειμένου να διευρύνουν το μερίδιο τους στην αγορά. Παράλληλα, αποτυπώνεται και η
διαχρονική πορεία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην ελληνική αγορά, καθώς και η
διείσδυση τους στην αγορά των σούπερ μάρκετ. Ειδικότερα, παρουσιάζονται οι παράγοντες ζήτησης και η προσφορά του κλάδου. Στην συνέχεια απεικονίζεται η εξέλιξη της εγχώριας αγοράς (σε αξία) των σούπερ μάρκετ τα
τελευταία τριάντα χρόνια, επ' αφορμή της οποίας παρατίθενται και οι παράγοντες που
επηρέασαν τον συγκεκριμένο κλάδο. Στο ίδιο κεφάλαιο εκτιμώνται και τα μερίδια αγοράς των
μεγαλύτερων επιχειρήσεων του κλάδου. Μετέπειτα, ακολουθεί χρηματοοικονομική ανάλυση
των κυριότερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ για την τετραετία 2018-2021. Ακόμη,
παρουσιάζονται τα προφίλ των δύο βασικότερων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην εν
λόγω αγορά. Παράλληλα, περιγράφονται οι βασικότερες στρατηγικές κινήσεις που
εφαρμόζονται από πολλές αλυσίδες σούπερ μάρκετ προκειμένου να ανταπεξέλθουν στον
ανταγωνισμό και να αναπτυχθούν περαιτέρω.
Τέλος, στο πλαίσιο της ανάλυσης της εγχώριας αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας,
πραγματοποιήθηκε πρωτογενή έρευνα σε δείγμα 48 ατόμων, βάση ενός δομημένου
ερωτηματολογίου, προκειμένου να εξεταστούν μεταξύ άλλων οι κύριοι παράγοντες που ωθούν
τους καταναλωτές να αγοράσουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καθώς και οι κυριότερες
κατηγορίες των εν λόγω αγαθών που προτιμούν.