Implications of IMO EEXI compliance and carbon intensity reduction in shipping operations
Master Thesis
Συγγραφέας
Πάνου, Κωνσταντίνα Νεκταρία
Ημερομηνία
2023-04Επιβλέπων
Λαγούδης, ΙωάννηςLagoudis, Ioannis
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
EEXI ; CII ; IMO ; DecarbonizationΠερίληψη
Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η ανάλυση των δύο νέων δεικτών IMO, των EEXI και CII, καθώς και οι επιπτώσεις των οποίων θα επηρεάσουν τις λειτουργικές διαδικασίες μιας ναυτιλιακής εταιρείας και την αποτελεσματικότητα του πλοίου. Αρχικά, η παρούσα εργασία περιγράφει τα κύρια αέρια θερμοκηπίου και τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον, καθώς και τη συμβολή της ναυτιλιακής βιομηχανίας στα παγκόσμια επίπεδα αερίων θερμοκηπίου. Επιπλέον, η έρευνα παρουσιάζει τις νομοθεσίες των EEXI και CII, οι οποίες υποχρεώνουν όλα τα πλοία άνω των 5.000 GT να πληρούν νέες απαιτήσεις σε τεχνικό και λειτουργικό επίπεδο. Στη συνέχεια, η εργασία παρουσιάζει τους υπολογισμούς EEXI και CII για δύο πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, τύπου Ultramax, που δεν συμμορφώνονται με τους νέους κανονισμούς και οι πλοιοκτήτες υποχρεούνται να προχωρήσουν σε μέτρα μετριασμού. Επιπλέον, με βάση τα στοιχεία που προκύπτουν από τους υπολογισμούς, η παρούσα έρευνα αναλύει τα συμπεράσματα σχετικά με τις προκλήσεις που θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουν οι πλοιοκτήτες στο άμεσο μέλλον, όπως οι νέες νομικές διαδικασίες των ναυλοσυμφώνων και η σχέση του πλοιοκτήτη με τον ναυλωτή. Τέλος, η εργασία παρουσιάζει ορισμένες εναλλακτικές πράσινες μεθόδους μείωσης των εκπομπών CO2, όπως τα Ενναλακτικά Καύσιμα, η χρήση της αιολικής ενέργειας και τα Συστήματα Ανάκτησης Απορριπτώμενης Θερμότητας.