Νευρομάρκετινγκ : οι εφαρμογές του στην ελληνική οικονομία
Neuromarketing : its implementations in the Greek economy
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Νευρομάρκετινγκ ; Μάρκετινγκ ; ΚαταναλωτήςΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η παρουσίαση, η ανάλυση και η κατανόηση του νευρομάρκετινγκ και του αντίκτυπου που αυτό έχει στην ελληνική οικονομία. Το νευρομάρκετινγκ αποτελεί έναν κλάδο άμεσα συνδεδεμένο με το μάρκετινγκ, το οποίο τις τελευταίες δεκαετίες βρίσκεται σε συνεχή ανάπτυξη σε διεθνές οικονομικό και εμπορικό επίπεδο. Για να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός αξιοποιήθηκε η μέθοδος της βιβλιογραφικής ανασκόπησης ερευνών και βιβλιογραφιών που αναπτύσσουν εις βάθος το θέμα.
Η μελέτη ξεκινάει με τη παρουσίαση του παραδοσιακού μάρκετινγκ και της στρατηγικής αυτού ως βασικό πυλώνα πάνω στον οποίο στηρίζεται το νευρομάρκετινγκ. Στη συνέχεια προχωράμε σε μια εισαγωγή στην έννοια του νευρομάρκετινγκ. Για να επιτευχθεί αυτό γίνεται αρχικά μια αναλυτική παρουσίαση του ανθρώπινου εγκεφάλου και των λειτουργιών του, ενώ έπεται η παρουσίαση των οφελών, των τεχνικών έρευνας και των στόχων του νευρομάρκετινγκ. Αναφορά γίνεται επίσης και ως προς τα πρακτικά και ηθικά ζητήματα που παρουσιάζονται κατά την άσκηση αυτού πάντα σε συνδυασμό με το μάρκετινγκ και τον ανθρώπινο εγκέφαλο. Στην επόμενη ενότητα της εργασίας αναπτύσσεται η θεωρία συμπεριφοράς καταναλωτή και το πώς αυτή αποκωδικοποιείται ή επηρεάζεται μέσω του νευρομάρκετινγκ παρουσιάζοντας παραδείγματα και διαφορετικές τεχνικές. Τέλος γίνεται η παρουσίαση μέσω παραδειγμάτων του πως και κατά πόσο το νευρομάρκετινγκ έχει μπει για τα καλά στην ελληνική οικονομία και τίθεται το ερώτημα αν αυτό μπορεί να καθορίσει την συμπεριφορά του έλληνα καταναλωτή το 2022 και αν ναι με ποια μέσα και σε ποιο βαθμό.