Εμφάνιση απλής εγγραφής

Έρευνα δράσης για τη μελέτη της εφαρμογής του μοντέλου της «ανεστραμμένης τάξης» στο μάθημα της ιστορίας με τη χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας

dc.contributor.advisorΣάμψων, Δημήτριος
dc.contributor.authorΣταύρου, Ελεάννα
dc.date.accessioned2023-02-22T11:36:52Z
dc.date.available2023-02-22T11:36:52Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15164
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2586
dc.description.abstractΗ συγκεκριμένη μεταπτυχιακή εργασία είναι μια έρευνα δράσης για τη μελέτη της εφαρμογής του μοντέλου της « ανεστραμμένης τάξης» σε συνδυασμό με τη χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας στο μάθημα της ιστορίας του Δημοτικού Σχολείου και ιδιαίτερα σε μαθητές της Δημοτικού. Το μοντέλο της «ανεστραμμένης» τάξης και της επαυξημένης πραγματικότητας ποικίλουν ως προς τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν όπως αναφέρονται στη διεθνή βιβλιογραφία. Ανάμεσα σε αυτά συμπεριλαμβάνεται η σωστότερη αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου μέσω ομαδικών δραστηριοτήτων που επιτρέπουν στους μαθητές να κατανοήσουν ευκολότερα την ύλη και στον εκπαιδευτικό να αποκτήσει τον ρόλο του καθοδηγητή και να επικεντρωθεί στον κάθε ένα μαθητή ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες που παρουσιάζει. Ταυτόχρονα γίνεται αναφορά για βελτιωμένα μαθησιακά αποτελέσματα σε ότι αφορά την κατάκτηση γνώσεων και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικών αλληλεπιδράσεων ανάμεσα στους μαθητές. Αυτές αποτελούν και τις υποθέσεις, οι οποίες πρόκειται να διερευνηθούν χρησιμοποιώντας τα πειραματικά αποτελέσματα, της εργασίας. Η μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία σχεδιάστηκε με μια έρευνα δράσης η οποία έχει τη διάρκεια ενός μήνα και αφορούσε στην εφαρμογή της «ανεστραμμένης τάξης» σε συνδυασμό με τη χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας. Η εκπαιδευτική παρέμβαση χρησιμοποίησε για τη σχεδίασή της το σύστημα διαχείρισης μάθησης MS teams. Στην έρευνα έγινε εξέταση των αποτελεσμάτων του μοντέλου της «ανεστραμμένης» τάξης σε συνδυασμό με την χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας για το μάθημα της Ιστορίας της Γ΄ Δημοτικού. Πιο συγκεκριμένα , τα ερευνητικά ερωτήματα της έρευνας δράσης ήταν : 1. Μπορεί το μοντέλο της ανεστραμμένης τάξης αυτό να επιφέρει καλύτερά μαθησιακά αποτελέσματα ως προς την καλλιέργεια δεξιοτήτων ιστορικής σκέψης και ως προς την ανάκληση γνώσεων; 2. Μπορεί το μοντέλο της ανεστραμμένης τάξης να οδηγήσει στην δημιουργικότερη και πιο σωστά δομημένη αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία; 3. Μπορεί το μοντέλο της ανεστραμμένης τάξης σε συνδυασμό με την χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας να βοηθήσει τους μαθητές να δημιουργήσουν κοινωνικές αλληλεπιδράσεις εντός της ομάδας; Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η εφαρμογή της «ανεστραμμένης » τάξης σε συνδυασμό με την χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας μπορεί να επιφέρει βελτιωμένα μαθησιακά αποτελέσματα σε ότι αφορά την κατάκτηση στόχων, πιο συγκεκριμένα στην καλλιέργεια δεξιοτήτων ιστορικής σκέψης. Ταυτόχρονα συμβάλλει στην σωστότερη και πιο δημιουργική αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου και τέλος συντελεί σημαντικά στην καλλιέργεια κοινωνικών αλληλεπιδράσεων στα πλαίσια της ομάδας.el
dc.format.extent110el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΈρευνα δράσης για τη μελέτη της εφαρμογής του μοντέλου της «ανεστραμμένης τάξης» στο μάθημα της ιστορίας με τη χρήση της επαυξημένης πραγματικότηταςel
dc.title.alternativeAction research to study the flipped classroom model supported by augmented reality in primary school history teachingel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis master's thesis is action research for the study of the application of the "flipped classroom" model in combination with the use of augmented reality in the history lesson of the Primary School and especially for students of the 3rd Primary. The model of the "inverted" classroom and augmented reality vary in terms of the advantages they offer as reported in the international literature. Among them is included the correct use of teaching time through group activities that allow students to understand the material more easily and the teacher to acquire the role of guide and focus on each student according to the educational needs he presents. At the same time, there is a reference to improved learning outcomes regarding the acquisition of knowledge and the cultivation of social interaction skills among students. These constitute the hypotheses, which are to be investigated using the experimental results of the work. This master's thesis was designed with action research that lasted for a month and concerned the implementation of the "inverted classroom" in combination with the use of augmented reality. The educational intervention used for its design the Ms Teams learning management system. The research examined the results of the "inverted" classroom model in combination with the use of augmented reality for the 3rd grade History course. More specifically, the research questions of the action research were: 1. Can this flipped classroom model produce better learning outcomes in terms of developing historical thinking skills and recalling knowledge? 2. Can the flipped classroom model lead to a more creative and properly structured use of teaching time in the educational process? 3. Can the flipped classroom model combined with the use of augmented help students create social interactions within the group? The results of the research showed that the implementation of the "inverted" classroom in combination with the use of augmented reality can bring about improved learning results in terms of achieving goals, more specifically in the cultivation of historical thinking skills. At the same time, it contributes to the correct and more creative use of teaching time and finally contributes significantly to the cultivation of social interactions within the group.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΜοντέλο «ανεστραμμένης» τάξηςel
dc.subject.keywordΕπαυξημένη πραγματικότηταel
dc.subject.keywordSTADel
dc.subject.keywordΆμεση διδασκαλίαel
dc.subject.keywordΈρευνα δράσηςel
dc.subject.keywordΔιδακτικός χρόνοςel
dc.subject.keywordΔεξιότητες ιστορικής σκέψηςel
dc.subject.keywordΚοινωνικές αλληλεπιδράσειςel
dc.date.defense2023-02-14


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»