Οι διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των διευθυντών και των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης : συμβολή στην αποτελεσματική λειτουργία της σχολικής μονάδας
The interpersonal relationships between principals and teachers of primary school units :contribution to the effective functioning of the school unit
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διαπροσωπικές σχέσεις ; Διευθυντής σχολικής μονάδας ; Εκπαιδευτικός ; Σχολικό κλίμα ; Σχολική κουλτούραΠερίληψη
Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση και η ανάλυση των απόψεων των εκπαιδευτικών και των διευθυντών των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας σχετικά με τις διαπροσωπικές σχέσεις, που αναπτύσσονται μεταξύ των εκπαιδευτικών και του διευθυντή τους. Επιπλέον, μελετάται η συμβολή των διαπροσωπικών αυτών σχέσεων στη βελτίωση της απόδοσης και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της σχολικής μονάδας. Παράλληλα διερευνώνται οι σημαντικότεροι παράγοντες, από τους οποίους επηρεάζονται και καθορίζονται οι διαπροσωπικές αυτές σχέσεις. Τέλος, διερευνάται ο ρόλος του διευθυντή στη δημιουργία θετικού κλίματος, στην επίλυση συγκρούσεων και στην ανάπτυξη θετικών διαπροσωπικών σχέσεων μέσα στη σχολική μονάδα. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 104 εκπαιδευτικοί νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, από τους οποίους οι 39 υπηρετούν τώρα ή έχουν υπηρετήσει στο παρελθόν σε θέση διευθυντή ή προϊσταμένου σχολικής μονάδας. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού τύπου.