Ηγεσία σε διαπολιτισμικό σχολείο
Leadership in intercultural school
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διαπολιτισμικό σχολείο ; Σχολική ηγεσία ; Διαπολιτισμική κουλτούρα ; Ενσυναίσθηση ; Διαπολιτισμικές συγκρούσειςΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει τις απόψεις των εν ενεργεία εκπαιδευτικών, διευθυντών και υποδιευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διαπολιτισμικών σχολείων σε θέματα διαπολιτισμικότητας. Ειδικότερα εξετάζεται ο ρόλος και συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του σχολικού ηγέτη της διαπολιτισμικής μονάδας σε σχέση με την ομαλή λειτουργία του σχολείου και τις συνθήκες μάθησης, τη διαμόρφωση και την προώθηση της διαπολιτισμικής κουλτούρας αλλά και την αποτελεσματική αντιμετώπιση διαπολιτισμικών κρίσεων μέσα στο σχολείο. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μια ποσοτική έρευνα όπου συμμετείχαν 104 εκπαιδευτικοί, διευθυντές και υποδιευθυντές διαπολιτισμικών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι οποίοι απάντησαν σε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο. Τα δεδομένα επεξεργάστηκαν και έγινε η στατιστική τους ανάλυση, όπου και προέκυψαν τα συμπεράσματα. Το σημαντικότερο συμπέρασμα της έρευνας είναι πως η ηγεσία του διαπολιτισμικού σχολείου, με βασικότερο χαρακτηριστικό την ενσυναίσθηση, είναι ο ρόλος κλειδί, είναι αυτή που προάγει τη μάθηση, τη βελτίωση της μάθησης, τη διαπολιτισμική κουλτούρα αλλά και αυτή που δρα σημαντικά και άμεσα στην αντιμετώπιση των σχολικών διαπολιτισμικών συγκρούσεων.