Ο ρόλος των παρεμβάσεων στις απόψεις των μαθητών για την αειφορία και την βιωσιμότητα. Εφαρμογή περιβαλλοντικής δράσης σε ενήλικες πρόσφυγες
Τhe role of interventions on students' views of sustainability and sustainability. Ιmplemention of environmental action to adult refugees

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Περιβαλλοντική εκπαίδευση ; Διδακτική παρέμβαση ; Πρόσφυγες ; Διαπολιτισμική εκπαίδευση ; Environmental education ; Didactic intervention ; Refugees ; Intercultural educationΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να συγκρίνει την επίδραση των παρεμβάσεων στους πρόσφυγες ενήλικες όσον αφορά τις γνώσεις τους, τις απόψεις τους και τις στάσεις τους για/απέναντι στο περιβάλλον. Αρχικά, γίνεται αναφορά στην περιβαλλοντική εκπαίδευση, καθώς και στις μεθόδους και στρατηγικές της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Στη συνέχεια, αναφέρονται τα οφέλη των διδακτικών παρεμβάσεων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Ακολουθεί αναφορά στους πρόσφυγες και τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, ενώ ειδική αναφορά γίνεται στη σχέση μεταξύ περιβαλλοντικής και διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Μέσα από την έρευνα που πραγματοποιείται γίνεται προσπάθεια να διερευνηθεί αν παρατηρούνται διαφορές ως προς το γνωστικό επίπεδο των συμμετεχόντων μετά τη διδακτική παρέμβαση σχετικά με τα περιβαλλοντικά ζητήματα, καθώς και αν παρατηρούνται διαφορές ως προς τις στάσεις των συμμετεχόντων και την ευαισθητοποίησή τους για το περιβάλλον μετά τη διδακτική παρέμβαση. Από τα αποτελέσματα της έρευνας βρέθηκε ότι οι απαντήσεις των συμμετεχόντων που δόθηκαν ΜΕΤΑ τη διδακτική παρέμβαση διαφοροποιούνται σε στατιστικά σημαντικό βαθμό από τις απαντήσεις που δόθηκαν ΠΡΙΝ τη διδακτική παρέμβαση. Πιο συγκεκριμένα, προκύπτει για το σύνολο των ερωτήσεων της έρευνας βελτίωση του γνωστικού επιπέδου των συμμετεχόντων μετά τη διδακτική παρέμβαση σχετικά με τα περιβαλλοντικά ζητήματα, καθώς και διαμόρφωση πιο θετικής στάσης των συμμετεχόντων και αύξησης της ευαισθητοποίησής τους για το περιβάλλον.