dc.contributor.advisor | Ιωακειμίδη, Μαριλού | |
dc.contributor.author | Γιδόγιαννου, Χριστίνα | |
dc.date.accessioned | 2023-02-10T09:12:21Z | |
dc.date.available | 2023-02-10T09:12:21Z | |
dc.date.issued | 2023-02 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15109 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2531 | |
dc.description.abstract | Η ηγεσία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες επιτυχίας των σύγχρονων οργανισμών αφού συμβάλλει καθοριστικά στην διαμόρφωση της κουλτούρας τους. Τα χαρακτηριστικά του ηγέτη και οι τρόποι που παρακίνει τα μέλη της ομάδας του αποτελούν αντικείμενο έρευνας τις τελευταίες δεκαετίες για ανθρωπολόγους, κοινωνιολόγους, ψυχολόγους και ιστορικούς.
Μάλιστα, πολλοί ερευνητές έχουν υποστηρίξει ότι σε οργανισμούς όπως είναι οι σχολικές μονάδες, η κουλτούρα και το κλίμα που επικρατούν διαμορφώνεται από την ηγετική ομάδα του σχολείου. Ο διευθυντής, οι καθηγητές και οι μαθητές αποτελούν τα βασικά μέλη του σχολείου. Οι σχολικές επιδόσεις των μαθητών, το ηθικό των καθηγητών και η αίσθηση ασφάλειας στην σχολική μονάδα διαμορφώνεται από την ατμόσφαιρα που επικρατεί στα σχολεία. Ταυτόχρονα, ο ρόλος του διευθυντή στη διαμόρφωση αυτών των στοιχείων του σχολικού περιβάλλοντος συνήθως τονίζεται λόγω της αντιλαμβανόμενης άμεσης επιρροής του διευθυντή στο γενικότερο κλίμα που επικρατεί στο κάθε σχολείο. Στην παρούσα εργασία θα μελετηθεί και θα παρουσιαστεί το σχολικό κλίμα και η σχολική κουλτούρα καθώς και η συμβολή της ηγεσίας στην ανάπτυξη του σύγχρονου σχολείου και τον βαθμό που μπορεί να βοηθήσει στην επίτευξη των στόχων μιας σχολικής μονάδας μονάδας και την ικανοποίηση όλων των μελών της.
Στην παρούσα διπλωματική εργασία, πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου για την μελέτη και την επίδραση της διεύθυνσης στα σύγχρονα σχολεία. Η έρευνα συμπληρώθηκε από 70 εκπαιδευτικούς από σχολεία σε όλη την επικράτεια. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν ότι στις σχολικές μονάδες στις οποίες η διεύθυνση δίνει κίνητρα, εμπιστεύεται τα μέλη της και ενθαρρύνει πρωτοβουλίες, οι επιδόσεις των μαθητών τους ήταν υψηλότερες και οι στόχοι του σχολείου επιτυγχάνονταν στο μέγιστο βαθμό. | el |
dc.format.extent | 86 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Ο ρόλος της ηγεσίας στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος | el |
dc.title.alternative | The role of leadership in shaping school climate | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | Leadership is one of the most important success factors of modern organizations since it plays a key role in shaping their culture. The characteristics of the leader and the ways in which he or she overpowers his or her team members have been the subject of research in recent decades for anthropologists, sociologists, psychologists and historians. Indeed, many researchers have argued that organisations such as schools, the culture and climate that prevail is shaped by the school's leadership team. The principal, teachers and students are the key members of the school.
The school performance of students, the morale of teachers and the sense of security in the school unit is shaped by the atmosphere in the schools. At the same time, the role of the principal in shaping these elements of the school environment is usually emphasized because of the perceived direct influence of the principal on the atmosphere of the school. In this thesis we study and present the school climate and school culture as well as the contribution of leadership to the development of the modern school and the extent to which it can help to achieve the goals of the unit and the satisfaction of all its members.
In this thesis, a quantitative research was conducted using a questionnaire to study and influence of leadership in modern schools. The survey was completed by 70 teachers from schools across the country. The results indicated that in schools where the management motivates, trusts its members and encourages initiative, performance was higher and school goals were achieved to the maximum extent. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Κουλτούρα | el |
dc.subject.keyword | Σχολικό περιβάλλον | el |
dc.subject.keyword | Διοίκηση σχολείου | el |
dc.subject.keyword | Ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Culture | el |
dc.subject.keyword | School environment | el |
dc.subject.keyword | School administration | el |
dc.subject.keyword | Leadership | el |
dc.subject.keyword | School management | el |
dc.date.defense | 2023-01-30 | |