dc.contributor.advisor | Σάμψων, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Παπά, Ελπίδα | |
dc.date.accessioned | 2023-01-25T11:25:36Z | |
dc.date.available | 2023-01-25T11:25:36Z | |
dc.date.issued | 2022-12 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15062 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2484 | |
dc.description.abstract | Λόγω των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων τα τελευταία χρόνια και τις αλλαγές που έφερε η πανδημία COVID-19, καθίσταται αναγκαία η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι. Οι μέθοδοι διδασκαλίας και τα αναλυτικά προγράμματα χρειάζεται να εκσυγχρονιστούν και να εναρμονιστούν με τις τρέχουσες αλλαγές του 21ου αιώνα, ώστε το σχολείο να κινητοποιεί τους μαθητές και να τους δίνει τα απαραίτητα εφόδιά για να ενταχθούν ομαλά στην αυριανή κοινωνία. Ειδικά, όσον αφορά στο κομμάτι των Μαθηματικών, οι κακές επιδόσεις που έχουν καταγραφεί τις τελευταίες δεκαετίες, η δυσκολία των μαθητών να κατανοήσουν μαθηματικούς κανόνες, αλλά και το άγχος που προκαλείται στους μαθητές, θέτουν τις βάσεις για να γίνουν ουσιαστικές αλλαγές, γιατί τα Μαθηματικά πέρα από μάθημα του σχολείου, αποτελούν θεμελιώδη λίθο για πολλές πτυχές της καθημερινής ζωής.
Στην παρούσα ερευνητική διπλωματική εργασία ερευνάται κατά πόσο η συνεργατική επίλυση προβλημάτων μέσα από ψηφιακά δωμάτια διαφυγής-Digital Educational Escape Rooms- μπορεί να επιδράσει θετικά στη διδασκαλία των μαθηματικών, αυξάνοντας τα κίνητρα και τις επιδόσεις των μαθητών. Για αυτόν τον σκοπό σχεδιάστηκε, υλοποιήθηκε και αξιολογήθηκε ένα εκπαιδευτικό ψηφιακό δωμάτιο διαφυγής στο Google Slides με τίτλο «Οι πιο δυνατοί λύτες», που βασίζεται στην παιδαγωγική προσέγγιση CSCL-Computer Supported Collaborative Learning (συνεργατική μάθηση υποστηριζόμενη από υπολογιστή), όπου η μάθηση πραγματοποιείται μέσω κοινωνικής αλληλεπίδρασης με τη χρήση διαδικτύου. Βασικός στόχος του e-course είναι η ενίσχυση των μαθηματικών δεξιοτήτων στον τομέα της λογικομαθηματικής σκέψης μέσω της χρήσης web2.0 εργαλείων με την αξιοποίηση ενός ψηφιακού δωματίου διαφυγής.
Στην έρευνα έλαβαν μέρος 44 μαθητές της Δ΄ Δημοτικού που φοιτούν στο 5ο Δημοτικό σχολείο Βριλησσίων. Η έρευνα διεξήχθη, στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, τον μήνα Οκτώβριο και διήρκησε συνολικά τέσσερις διδακτικές ώρες σε κάθε τμήμα της Δ’ Δημοτικού (170 λεπτά).
Για τη συλλογή των δεδομένων αξιοποιήθηκε η συμπλήρωση ατομικού ερωτηματολογίου από κάθε εκπαιδευόμενο. Επίσης, εκτιμήθηκαν οι σημειώσεις και τα σχόλια από τη συμμετοχική παρατήρηση του εκπαιδευτικού, αλλά και τα μαθησιακά αποτελέσματα, από την επίλυση των μαθηματικών γρίφων από τον επιβλέποντα εκπαιδευτικό. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως η παρέμβαση ήταν επιτυχής και επευτεύχθησαν όλοι οι στόχοι που είχαν τεθεί. | el |
dc.format.extent | 97 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Τα ψηφιακά δωμάτια διαφυγής, μια αποτελεσματική καινοτομία στη διδασκαλία μαθηματικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | Due to the rapid technological developments in recent years and the changes brought because of the pandemic COVID-19, the integration of technology into the educational process has become necessary. Teaching methods and curriculum need to be modernised and harmonised with the current changes of the 21st century, so that schools can motivate students and equip them with the necessary skills to integrate smoothly into tomorrow's society. In the field of mathematics in particular, the poor performance recorded in recent decades, the difficulty for pupils to understand mathematical rules, and the stress caused to pupils, set the basis for making substantial changes, because mathematics is not only a school subject, but also a cornerstone of many aspects of everyday life.
This research thesis investigates whether collaborative problem solving through Digital Educational Escape Rooms can have a positive effect on the teaching of mathematics, increasing students' motivation and performance. For this purpose, a digital educational escape room on Google Slides entitled "The Strongest Solvers" was designed, implemented and evaluated, based on the pedagogical approach CSCL-Computer Supported Collaborative Learning, where learning takes place through social interaction using the internet. The main objective of the e-course is to enhance mathematical skills in the area of logical-mathematical reasoning through the use of web 2.0 tools using a digital escape room.
44 4th grade students attending the 5th Primary School of Vrilissia took part in the study. The survey was carried out, in the context of the school's self-evaluation, in the month of October and lasted a total of four teaching hours in each class of the 4th grade (170 minutes).
The completion of an individual questionnaire by each student was utilized for data collection. In addition, notes and comments from the teacher's participant observation were assessed, as well as the learning outcomes from the supervising teacher's solution of the mathematical puzzles. The results of the research showed that the intervention was successful and all the objectives were achieved. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικά ψηφιακά δωμάτια διαφυγής | el |
dc.subject.keyword | Λογικομαθηματική σκέψη | el |
dc.subject.keyword | Κίνητρα | el |
dc.subject.keyword | Συνεργασία | el |
dc.subject.keyword | Ηλεκτρονική μάθηση | el |
dc.date.defense | 2023-01-24 | |