dc.contributor.advisor | Κοτταρίδη, Κωνσταντίνα | |
dc.contributor.author | Γεωργανάκη, Γεωργία | |
dc.date.accessioned | 2022-12-21T14:58:31Z | |
dc.date.available | 2022-12-21T14:58:31Z | |
dc.date.issued | 2022-12 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14952 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2374 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα ερευνητική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών «Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων» του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πειραιώς και στοχεύει στη διερεύνηση των απόψεων κι αντιλήψεων εν ενεργεία εκπαιδευτικών σε σχολεία πρωτοβάθμιας δημοτικής εκπαίδευσης αναφορικά με την επίδραση του παράγοντα φύλου του σχολικού ηγέτη στην πρόοδο και ανέλιξη της σχολικής μονάδας ολόπλευρα, αλλά και στην ανέλιξη -των γυναικών κυρίως- στην διοίκηση του εκπαιδευτικού τομέα.
Για τις ανάγκες της έρευνας διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα και κατασκευάστηκε από την ερευνήτρια ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο, το οποίο διαμοιράστηκε και συμπληρώθηκε από ένα δείγμα 42 συμμετεχόντων. Από την ανάλυση των δεδομένων, αλλά και τη βιβλιογραφική επισκόπηση που διενεργήθηκε προέκυψε ότι έννοια της ηγεσίας αποτελεί έναν από τους πρωτεύοντες παράγοντες της σχολικής βελτίωσης κι αποτελεσματικότητας, καθώς συμβάλλει καταλυτικά στο επιτυχές έργο των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Από την ανάλυση των δεδομένων της έρευνας προέκυψε ότι οι επικρατούσες στερεοτυπικές αντιλήψεις περί αποτελεσματικότητας του ανδρικού φύλου έναντι του γυναικείου στη σχολική ηγεσία δεν ευσταθούν και καταλύονται. Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών του δείγματος δήλωσε πως η αποτελεσματικότητα της σχολικής ηγεσίας δεν εξαρτάται από τον παράγοντα φύλο, αλλά αποτελεί ένα πολυπαραγοντικό φαινόμενο. | el |
dc.format.extent | 102 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Η γυναίκεια ηγεσία στις εκπαιδευτικές μονάδες. Απόψεις κι αντιλήψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την επίδραση του φύλου στη σχολική ηγεσία | el |
dc.title.alternative | Female leadership in educational units. Teachers' opinions and perceptions on the effect of gender on school leadership | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | This research was prepared in the framework of the postgraduate study program "Economics of Education and Management of Educational Units" of the Department of Economic Sciences of the University of Piraeus and aims to investigate the opinions and perceptions of teachers in primary schools regarding the influence of the gender factor of the school grew in the progress and advancement of the school unit in all aspects, but also in the advancement - of women mainly - in the administration of the educational sector.
For the needs of the research, a quantitative survey was conducted, and an improvised questionnaire was constructed by the researcher, which was distributed and completed by a sample of 42 participants. From the analysis of the data, as well as the bibliographic review carried out, it emerged that the concept of leadership is one of the primary factors of school improvement and efficiency, as it contributes catalytically to the successful work of educational institutions.
From the analysis of the research data, it emerged that the prevailing stereotypical perceptions of the effectiveness of the male gender over the female gender in school leadership are not supported and catalyzed. Most teachers in the sample stated that the effectiveness of school leadership does not depend on the gender factor but is a multifactorial phenomenon | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Γυναικεία ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικές μονάδες | el |
dc.subject.keyword | Διοίκηση | el |
dc.subject.keyword | Φύλο | el |
dc.subject.keyword | Σχολική ηγεσία | el |
dc.date.defense | 2022-12-19 | |