Γυναικεία ηγεσία στο χώρο της εκπαίδευσης. Προκλήσεις και προοπτικές
Women’s leadership in education. Challenges and perspectives
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ηγεσία ; Στυλ ηγεσίας ; Γυναικεία ηγεσία ; Προκαταλήψεις ; Εμπόδια ; ΠροοπτικέςΠερίληψη
Η παρούσα εργασία μελετά την γυναικεία ηγεσία στα πλαίσια της εκπαίδευσης, την αποτελεσματικότητά της και το κατά πόσο η υπάρχουσα κατάσταση της ελληνικής κοινωνίας δίνει τη δυνατότητα στις γυναίκες που επιθυμούν, να διεκδικήσουν μια θέση ευθύνης. Ακόμη, ανιχνεύει τις προκαταλήψεις, τα στερεότυπα και το σεξισμό που υπάρχει σχετικά με το γυναικείο φύλο, τις δυνατότητές του αλλά και την καταλληλότητά του να ανταποκριθεί στις ευθύνες τις οποίες έχει μια διευθυντική θέση. Επιπροσθέτως, δίνει έμφαση στην πηγή από την οποία απορρέει αυτός ο ρατσισμός ο οποίος προέρχεται είτε από το επαγγελματικό περιβάλλον (διευθυντές εκπαίδευσης, σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές άλλων σχολείων ή και άνδρες συνάδελφοι) είτε από το κοινωνικό περιβάλλον (γονείς μαθητών, τοπική κοινωνία). Οι συμμετέχουσες στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της παρούσας εργασίας ήταν διευθύντριες ή υποδιευθύντριες πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο με μια σειρά από ερωτήσεις σχετικές με τη γυναικεία ηγεσία, τα εμπόδια που συναντούν οι γυναίκες οι οποίες την ασκούν αλλά και τις ευκαιρίες και τις προοπτικές οι οποίες τους παρέχονται με σκοπό την ανέλιξή τους σε ανώτερα διοικητικά επίπεδα της εκπαιδευτικής ιεραρχίας.