dc.contributor.advisor | Κοτταρίδη, Κωνσταντίνα | |
dc.contributor.author | Ανδρούτσου, Χρυσαφένια | |
dc.date.accessioned | 2022-12-21T14:45:53Z | |
dc.date.available | 2022-12-21T14:45:53Z | |
dc.date.issued | 2022-12 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14951 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2373 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία μελετά την γυναικεία ηγεσία στα πλαίσια της εκπαίδευσης, την αποτελεσματικότητά της και το κατά πόσο η υπάρχουσα κατάσταση της ελληνικής κοινωνίας δίνει τη δυνατότητα στις γυναίκες που επιθυμούν, να διεκδικήσουν μια θέση ευθύνης. Ακόμη, ανιχνεύει τις προκαταλήψεις, τα στερεότυπα και το σεξισμό που υπάρχει σχετικά με το γυναικείο φύλο, τις δυνατότητές του αλλά και την καταλληλότητά του να ανταποκριθεί στις ευθύνες τις οποίες έχει μια διευθυντική θέση. Επιπροσθέτως, δίνει έμφαση στην πηγή από την οποία απορρέει αυτός ο ρατσισμός ο οποίος προέρχεται είτε από το επαγγελματικό περιβάλλον (διευθυντές εκπαίδευσης, σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές άλλων σχολείων ή και άνδρες συνάδελφοι) είτε από το κοινωνικό περιβάλλον (γονείς μαθητών, τοπική κοινωνία). Οι συμμετέχουσες στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της παρούσας εργασίας ήταν διευθύντριες ή υποδιευθύντριες πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο με μια σειρά από ερωτήσεις σχετικές με τη γυναικεία ηγεσία, τα εμπόδια που συναντούν οι γυναίκες οι οποίες την ασκούν αλλά και τις ευκαιρίες και τις προοπτικές οι οποίες τους παρέχονται με σκοπό την ανέλιξή τους σε ανώτερα διοικητικά επίπεδα της εκπαιδευτικής ιεραρχίας. | el |
dc.format.extent | 73 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | |
dc.title | Γυναικεία ηγεσία στο χώρο της εκπαίδευσης. Προκλήσεις και προοπτικές | el |
dc.title.alternative | Women’s leadership in education. Challenges and perspectives | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | This paper studies female leadership in the context of education, its effectiveness and whether the current state of Greek society enables women who wish to do so to claim a position of responsibility. Furthermore, it traces the prejudices, stereotypes and sexism that exist regarding the female gender, its potential and its suitability to meet the responsibilities of a managerial position. In addition, it emphasizes the source of this racism, which stems either from the professional environment (school principals, school counsellors, directors of other schools or even male colleagues) or from the social environment (parents of pupils, local community). The participants in the survey carried out in the context of this study were female headmasters or vice-headmasters of primary or secondary schools and completed a questionnaire with a series of questions on female leadership, the obstacles encountered by women who exercise it and the opportunities and prospects offered to them with a view to their advancement to higher administrative levels in the educational hierarchy. | el |
dc.contributor.master | Οικονομικά της Εκπαίδευσης | el |
dc.subject.keyword | Ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Στυλ ηγεσίας | el |
dc.subject.keyword | Γυναικεία ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Προκαταλήψεις | el |
dc.subject.keyword | Εμπόδια | el |
dc.subject.keyword | Προοπτικές | el |
dc.date.defense | 2022-12-19 | |