dc.contributor.advisor | Χλέτσος, Θεολόγος - Μιχαήλ | |
dc.contributor.author | Σίντου, Μαρίνα | |
dc.date.accessioned | 2022-12-21T10:28:43Z | |
dc.date.available | 2022-12-21T10:28:43Z | |
dc.date.issued | 2022-12 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14945 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2367 | |
dc.description.abstract | Παγκοσμίως, οι εκπαιδευτικές βαθμίδες στελεχώνονται κατά πλειοψηφία από γυναίκες στην άσκηση του διδακτικού έργου. Όμως, παρόλο που οι γυναίκες επικρατούν αριθμητικά στις σχολικές αίθουσες δεν φαίνεται να συμβαίνει το ίδιο και με τη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διοίκηση. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για την παρουσία του γυναικείου φύλου στην διοικητική ιεραρχία της εκπαίδευσης. Οι συμμετέχοντες της έρευνας είναι 132 εν ενεργεία εκπαιδευτικοί από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Ο σκοπός της εργασίας είναι να μελετήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τον ρόλο του φύλου στη διοίκηση σχολικών μονάδων και την επίδραση του στην αποτελεσματική διοίκηση. Επίσης να εξετάσει την ύπαρξη έμφυλων διακρίσεων τόσο στη δημόσια όσο και στην ιδιωτική εκπαίδευση και να αναζητήσει τα κίνητρα και τους παράγοντες που ενισχύουν αλλά και εκείνους που εμποδίζουν άνδρες και γυναίκες εκπαιδευτικούς να διεκδικήσουν και να αναλάβουν τη σχολική ηγεσία, ώστε να
αναδειχθούν ομοιότητες και διαφορές στα κίνητρα των δύο φύλων για τη διεκδίκηση μιας διευθυντικής θέσης. Όπως προκύπτει από τα ευρήματα της έρευνας, οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι οι έμφυλες διακρίσεις κυριαρχούν στην ελληνική εκπαίδευση και ιδιαιτέρως στον ιδιωτικό τομέα όπου μια γυναίκα μπορεί να συναντήσει μειωμένες ευκαιρίες εξέλιξης ακόμη και μισθολογικό χάσμα. Ωστόσο η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δήλωσαν ότι δεν έχουν προτίμηση στο φύλο του διευθυντή της σχολικής μονάδας. Τέλος, οι γυναίκες έχουν επαγγελματικές φιλοδοξίες και ενδιαφέρονται να εξελιχθούν και να αναλάβουν διευθυντικά
καθήκοντα στην εκπαίδευση, για αυτό μια σειρά πολιτικών και δράσεων είναι απαραίτητο να εφαρμοστούν προς αυτή την κατεύθυνση. | el |
dc.format.extent | 122 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Το γυναικείο φύλο στη διοίκηση σχολικών μονάδων | el |
dc.title.alternative | Women in school administration | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | Worldwide, the educational levels are staffed by a majority of women for the need of teaching. However, while women predominate in classrooms, this does not also happen with their participation in the educational administration. This study attempts to investigate the views of teachers who work in primary and secondary school units, on the presence of the
female gender in the educational administrative hierarchy. The research participants are 132 active teachers from various regions of Greece. The purpose of the research is to examined the views of the participating teachers regarding the role of gender in the administration of school units and its impact on effective administration. Also to examine the existence of gender discrimination in both public and private education and finally, to seek the motivations and factors that enhance but also those that prevent male and female teachers from claiming and assuming school leadership in order to highlight similarities and differences in the
motivations of both of them for taking over a managerial position. According to the findings of this research, the teachers believe that gender discrimination dominates in Greek education and particularly in private educational sector where a woman may encounter low opportunities and even a salary gap. However, the majority of teachers stated that they have no preference for the gender of the head of the school. Finally, women have career ambitions and are interested in developing and taking on managerial roles in education, therefore a series of policies and actions are necessary to be implement in this
direction. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Γυναικείο φύλο | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτική διοίκηση | el |
dc.subject.keyword | Έμφυλες διακρίσεις | el |
dc.subject.keyword | Κίνητρα | el |
dc.subject.keyword | Σχολική ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Φιλοδοξίες | el |
dc.subject.keyword | Female gender | el |
dc.subject.keyword | Educational management | el |
dc.subject.keyword | Gender discrimination | el |
dc.subject.keyword | Motivation | el |
dc.subject.keyword | School leadership | el |
dc.subject.keyword | Aspirations | el |
dc.date.defense | 2022-12-19 | |