Πολιτικές και πρακτικές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Η περίπτωση της μειονοτικής εκπαίδευσης της Θράκης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διαπολιτισμική εκπαίδευση ; Μουσουλμανική μειονότητα ; Θράκη ; Μειονοτική εκπαίδευσηΠερίληψη
Η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης στα παιδιά της μουσουλμανικής μειονότητας
στη Θράκη είναι ένα από τα μεγαλύτερα εκπαιδευτικά ζητήματα που καλείται να
αντιμετωπίσει η ελληνική εκπαιδευτική πολιτική. Μέσα από την αναφορά στις αρχές
και στους στόχους της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, η παρούσα εργασία επιχειρεί να
παρουσιάσει την ειδική εκπαιδευτική συνθήκη που επικρατεί στη Θράκη και να
σκιαγραφήσει την ιδιαιτερότητα των παρεμβάσεων που απαιτούνται για την επίτευξη
μιας διαπολιτισμικής προσέγγισης σε ένα ιδιαίτερα φορτισμένο πολιτικά και
ιδεολογικά εκπαιδευτικό πεδίο. Είναι γεγονός ότι εκτός από το θεωρητικό και
παιδαγωγικό υπόβαθρο, ένα σαφέστατα πολιτικό πλαίσιο καθορίζει την εκπαίδευση
της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη. Ωστόσο, η εκπαίδευση της μειονότητας
και όλα τα σύνθετα πολιτικά και επιστημονικά ζητήματα που τίθενται σχετικά με αυτήν,
δεν αφορούν μόνο την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, αλλά σχετίζονται με
κορυφαία ζητήματα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και με εκπαιδευτικές πολιτικές
που εφαρμόζονται τόσο σε ιστορικές, όσο και νεότερες συνθήκες μειονοτικής
παρουσίας παγκοσμίως.