Ηγεσία, σχολική κουλτούρα και διαπολιτισμική εκπαίδευση : διερευνώντας απόψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Leadership, school culture and intercultural education : exploring the views of secondary education teachers

Master Thesis
Συγγραφέας
Καλτσούνη, Άννα - Μαρία
Ημερομηνία
2022-12-19Επιβλέπων
Καλογεράκης, ΠαναγιώτηςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Σχολική ηγεσία ; Σχολική κουλτούρα ; Διαπολιτισμική εκπαίδευσηΠερίληψη
Η παρούσα έρευνα διερεύνησε τις απόψεις των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης όσον αφορά την επίδραση της σχολικής ηγεσίας και της σχολικής
κουλτούρας, στην εφαρμογή του διαπολιτισμικού μοντέλου εκπαίδευσης. Η μέθοδος
έρευνας που πραγματοποιήθηκε ήταν η ποσοτική και το ερευνητικό εργαλείο που
χρησιμοποιήθηκε ήταν το ερωτηματολόγιο. Το ερωτηματολόγιο προωθήθηκε στους
συμμετέχοντες σε ηλεκτρονική μορφή μέσω της Google Forms. Στην έρευνα έλαβαν
μέρος 102 εκπαιδευτικοί, με τη μέθοδο της βολικής δειγματοληψίας. Η έρευνα
πραγματοποιήθηκε από την 1
η Νοεμβρίου – 10
η Νοεμβρίου 2022.
Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι οι συμμετέχοντες έχουν κατανοήσει
πόσο σημαντικές είναι οι διαστάσεις της σχολικής ηγεσίας και της σχολικής
κουλτούρας για την αποτελεσματική εφαρμογή του διαπολιτισμικού μοντέλου
εκπαίδευσης. Η συσχέτιση της σχολικής ηγεσίας και της σχολικής κουλτούρας,
επηρεάζει την διαπολιτισμική εκπαιδευτική φιλοσοφία που αναπτύσσεται στο
σχολικό περιβάλλον. Η έρευνα κατέδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν εφαρμόζουν
ποικιλία διαπολιτισμικών πρακτικών κατά τη διδασκαλία τους, κάτι που φανερώνει
τη διαπολιτισμική ανεπάρκειά τους στην πράξη. Ωστόσο διαπιστώθηκε ότι έχουν
σαφή γνώση των εμποδίων που αντιμετωπίζουν στην προσπάθειά τους να
εφαρμόσουν το διαπολιτισμικό μοντέλο εκπαίδευσης. Οι προτάσεις που παρέθεσαν οι
εκπαιδευτικοί σε επίπεδο σχολικής ηγεσίας και σχολικής κουλτούρας επιβεβαιώνουν,
ότι είναι σε σημαντικό βαθμό ενημερωμένοι για το ζήτημα της διαπολιτισμικής
εκπαίδευσης, κάτι που είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό για την ουσιαστική εφαρμογή
της σε παρόν και μέλλον.