dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
dc.contributor.author | Κωνσταντίνου, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2022-11-22T11:40:48Z | |
dc.date.available | 2022-11-22T11:40:48Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14829 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2251 | |
dc.description.abstract | Στις μέρες μας οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) αποτελούν
αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης εκπαίδευσης. Ενσωματώνονται με
δεξιοτεχνία σε όλα τα στάδια της μαθησιακής διαδικασίας. Ένα από τα πιο
σημαντικά στάδια είναι η αξιολόγηση, μέσω της οποίας μετριούνται τα μαθησιακά
αποτελέσματα. Καθώς διανύουμε την ψηφιακή εποχή δημιουργείται η ανάγκη για
μετασχηματισμό των έντυπων εργαλείων σε ψηφιακά. Για αυτό το λόγο, η παρούσα
εργασία έχει σκοπό να μελετήσει αν υπάρχει συνάφεια μεταξύ της επίδοσης των
παιδιών στο έντυπο δοκίμιο αξιολόγησης και στο ψηφιακό. Πρόκειται για
αξιολογητικά εργαλεία που μετρούν τις Επιτελικές Λειτουργείες παιδιών 6 έως 12
χρονών. Γίνεται προσπάθεια αντιστοίχισης των δοκιμασιών των έντυπων τεστ με
ψηφιακά παιχνίδια, τα οποία χρησιμοποιούν τη φυσική κίνηση του σώματος για να
αλληλεπιδράσουν με τη διεπιφάνεια της πλατφόρμας. Οι Ε.Λ που εξετάζονται
αφορούν στην προσοχή και στη συγκέντρωση των παιδιών με αναπτυξιακές
διαταραχές. Ειδικότερα, μελετώνται οι δεξιότητες της ακουστικής και οπτικής
μνήμης, η επίλυση προβλημάτων και η επαγωγική σκέψη σε λεκτικό και μη λεκτικό
πλαίσιο. Τα αποτελέσματα του πειράματος επιβεβαιώνουν την άποψη ότι ένα
ψηφιακό περιβάλλον παρέχει καινοτόμες λύσεις αξιολόγησης σε σχέση με την
παραδοσιακή μορφή. Αποδεικνύεται πιο ελκυστικό και αποτελεσματικό για το
επίπεδο γνώσης, δεξιοτήτων και ικανοτήτων των Ε.Λ των παιδιών της πρώτης
σχολικής ηλικίας. | el |
dc.format.extent | 86 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Συγκριτική μελέτη έντυπων και ψηφιακών αξιολογητικών εργαλείων για επιτελικές λειτουργείες | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | Nowadays, Information and Communication Technologies (ICT) are an integral
part of modern education. They are skillfully integrated in all stages of the learning
process. One of the most important stages is assessment, through which learning
outcomes are measured. As we move through the digital age, the need arises for the
transformation of printed tools into digital ones. For this reason, the present work
aims to examine whether there is a correlation between children's performance in
the printed assessment essay and the digital one. These are evaluation tools that
measure the Executive Functions of children 6 to 12 years old. An attempt is made
to match the tests of the printed tests with digital games, which use the physical
movement of the body to interact with the interface of the platform. The Executive
Functions that are examined concern the attention and concentration of children
with developmental disorders. In particular, the skills of auditory and visual
memory, problem solving and inductive thinking in verbal and non-verbal context
are studied. The results of the experiment confirm the view that a digital
environment provides innovative evaluation solutions compared to the traditional
form. It proves to be more attractive and effective for the level of knowledge, skills
and abilities of the Executive Functions of children of the first school age. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Αξιολόγηση συγκέντρωσης και προσοχής | el |
dc.subject.keyword | Αξιολόγηση επιτελικών λειτουργειών | el |
dc.subject.keyword | Kinems | el |
dc.date.defense | 2022-07 | |