Συγκριτική μελέτη έντυπων και ψηφιακών αξιολογητικών εργαλείων για επιτελικές λειτουργείες
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Αξιολόγηση συγκέντρωσης και προσοχής ; Αξιολόγηση επιτελικών λειτουργειών ; KinemsΠερίληψη
Στις μέρες μας οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) αποτελούν
αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης εκπαίδευσης. Ενσωματώνονται με
δεξιοτεχνία σε όλα τα στάδια της μαθησιακής διαδικασίας. Ένα από τα πιο
σημαντικά στάδια είναι η αξιολόγηση, μέσω της οποίας μετριούνται τα μαθησιακά
αποτελέσματα. Καθώς διανύουμε την ψηφιακή εποχή δημιουργείται η ανάγκη για
μετασχηματισμό των έντυπων εργαλείων σε ψηφιακά. Για αυτό το λόγο, η παρούσα
εργασία έχει σκοπό να μελετήσει αν υπάρχει συνάφεια μεταξύ της επίδοσης των
παιδιών στο έντυπο δοκίμιο αξιολόγησης και στο ψηφιακό. Πρόκειται για
αξιολογητικά εργαλεία που μετρούν τις Επιτελικές Λειτουργείες παιδιών 6 έως 12
χρονών. Γίνεται προσπάθεια αντιστοίχισης των δοκιμασιών των έντυπων τεστ με
ψηφιακά παιχνίδια, τα οποία χρησιμοποιούν τη φυσική κίνηση του σώματος για να
αλληλεπιδράσουν με τη διεπιφάνεια της πλατφόρμας. Οι Ε.Λ που εξετάζονται
αφορούν στην προσοχή και στη συγκέντρωση των παιδιών με αναπτυξιακές
διαταραχές. Ειδικότερα, μελετώνται οι δεξιότητες της ακουστικής και οπτικής
μνήμης, η επίλυση προβλημάτων και η επαγωγική σκέψη σε λεκτικό και μη λεκτικό
πλαίσιο. Τα αποτελέσματα του πειράματος επιβεβαιώνουν την άποψη ότι ένα
ψηφιακό περιβάλλον παρέχει καινοτόμες λύσεις αξιολόγησης σε σχέση με την
παραδοσιακή μορφή. Αποδεικνύεται πιο ελκυστικό και αποτελεσματικό για το
επίπεδο γνώσης, δεξιοτήτων και ικανοτήτων των Ε.Λ των παιδιών της πρώτης
σχολικής ηλικίας.