Διερεύνηση των στάσεων των εκπαιδευτικών σχετικά με την διαχείριση μαθητικού πένθους στη σχολική τάξη
Investigation of teachers attitudes regarding the management of the student grief in the classroom
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διερεύνηση ; Στάσεις ; Εκπαιδευτικοί ; Διαχείριση πένθους ; Σχολική τάξη ; ΕτοιμότηταΠερίληψη
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των στάσεων των εκπαιδευτικών στη διαχείριση του μαθητικού πένθους μέσα στη σχολική τάξη. Αναλυτικότερα, θα διερευνηθεί η ετοιμότητα και η άνεση των εκπαιδευτικών στη διαχείριση του μαθητικού πένθους καθώς και τα συναισθήματα που νιώθουν για το θάνατο, όπως φόβος και άγχος και τέλος οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών όπως η αποφυγή συζήτησης για το θάνατο, και πως επιδρούν υπό το πρίσμα ορισμένων παραγόντων, όπως οι μορφωτικοί, εργασιακοί και προσωπικοί. Η διερεύνηση του θέματος γίνεται μέσα από βιβλιογραφική ανασκόπηση επιστημονικών άρθρων, βιβλίων και εργασιών δημοσιευμένων στο εν λόγω θέμα, όπως επίσης και από την ανάλυση των αποτελεσμάτων σχετικών ερευνών. Στο εισαγωγικό κεφάλαιο, παρουσιάζονται οι ορισμοί του πένθους, τα στάδιά του, η αντίληψη του θανάτου ανάλογα με την ηλικία των μαθητών και στη συνέχεια περιγράφονται λεπτομερώς. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται ο όρος «εκπαίδευση του θανάτου», περιγράφονται τα μαθήματα που συσχετίζονται με το πένθος βάσει του αναλυτικού προγράμματος του σχολείου και ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διαχείριση του μαθητικού πένθους καθώς γίνεται βιβλιογραφική αναφορά ερευνών αναφορικά με τις στάσεις των εκπαιδευτικών. Στο τρίτο κεφάλαιο, αναλύεται η μέθοδος της έρευνας που διεξήχθη στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σημαντικό μέρος της εργασίας καταλαμβάνει το κεφάλαιο τέσσερα, στο οποίο αναλύονται τα αποτελέσματα της έρευνας και συγκρίνονται με τα αποτελέσματα παρόμοιων ερευνών. Τέλος, αναφέρονται κι περιγράφονται τα συμπεράσματα της έρευνας καθώς και η περαιτέρω διερεύνηση που χρήζει το θέμα.