Το προφίλ του εκπαιδευτικού που ανταποκρίνεται καλύτερα στην εισαγωγή καινοτόμων προγραμμάτων και μεθόδων διδασκαλίας στην εκπαίδευση
Teacher profile that best responds to the introduction of innovative programs and teaching methods in education
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαιδευτική καινοτομία ; Αλλαγή ; Επιμόρφωση ; Επαγγελματική ανάπτυξη ; ΗγεσίαΠερίληψη
Η εκπαίδευση σήμερα, έχει ως προτεραιότητα την βελτίωση των παραδοσιακών πρακτικών αλλά και την ανάδειξη νέων μεθόδων διδασκαλίας, οι οποίες να αναταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις τόσο των μαθητών όσο και της κοινωνίας γενικότερα. Ο σχεδιασμός προγραμμάτων σπουδών στις σχολικές μονάδες καθίσταται από μόνος του ως μία πρόκληση. Η μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας του σχολείου είναι εφικτή με εκπαιδευτικές «καινοτομίες» και «αλλαγές» που καλείται να διαχειριστεί το εκπαιδευτικό προσωπικό καθώς και η σχολική ηγεσία. Η παρούσα εργασία εστιάζει στο ρόλο που διαδραματίζουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί με τις γνώσεις και δεξιότητες που διαθέτουν στην εφαρμογή καινοτομιών. Οι παράγοντες που διαμορφώνουν το προφίλ εκείνου του εκπαιδευτικού που δεν διστάζει μπροστά στο «νέο» και το καινοτόμο είναι η επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη με σημαντικό άξονα την επιμόρφωσή του. Σε καμία περίπτωση, πάντως, η εξασφάλιση της επιτυχίας της καινοτομίας δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένη. Αντιθέτως, οι παράμετροι που θα την διασφαλίσουν είναι το προφίλ και η διάθεση των εκπαιδευτικών που θα την εφαρμόσουν, καθώς και η υποστήριξη και η ενθάρρυνση αυτού που θα διευθύνει την καινοτομία, καθιστώντας έτσι καθοριστικό τόσο το ρόλο των εκπαιδευτικών όσο και του διευθυντή του σχολείου.