Υλοποίηση ενός εκπαιδευτικού διαδραστικού σεναρίου βασισμένο στην πρακτική της ενσυνειδητότητας για την ανάπτυξη των επιτελικών λειτουργιών και της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών προσχολικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στα πλαίσια εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Αγγλική γλώσσα ; Ενσυνειδητότητα ; Επιτελικές δεξιότητες ; Συναισθηματική νοημοσύνη ; Προσχολική εκπαίδευσηΠερίληψη
Η εκμάθηση της ξένης γλώσσας σε παιδιά Προσχολικής Εκπαίδευσης αποτέλεσε μεγάλη πρόκληση στην κοινότητα των εκπαιδευτικών οι οποίοι κλήθηκαν να αναλάβουν και να ανταποκριθούν στα νέα τους καθήκοντά την φετινή χρονιά μετά την επίσημη καθολική εισαγωγή της Αγγλικής στα δημόσια Νηπιαγωγεία όλης της επικράτειας. Παράλληλα, εξετάζοντας την σκοπιά των μαθητών, αποτέλεσε το έναυσμα για να αποκτήσουν εμπειρία σε νέα βιώματα και δεξιότητες προσφέροντάς τους την προοπτική διεύρυνσης των πνευματικών τους οριζόντων.
Στην παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία έγινε μία συστηματική προσπάθεια αναζήτησης, κατανόησης και ερμηνείας του βαθμού επιρροής που μπορεί να έχει η εφαρμογή της καλλιέργειας της ενσυνειδητότητας στις επιτελικές δεξιότητες και τη συναισθηματική νοημοσύνη που πραγματοποιήθηκε μέσα από ένα τεχνολογικά υποστηριζόμενο ολιγόωρο πρόγραμμα στα πλαίσια εισαγωγής της ξένης γλώσσας (Αγγλικής) στο αναβαθμισμένο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου.
Η εργασία συνιστάται από δύο μέρη, το θεωρητικό και το πρακτικό. Στο πρώτο αναφέρεται η προβληματική και η ανάγκη διενέργειας της παρούσας έρευνας συνοδευόμενη από τη σχετική βιβλιογραφική επισκόπηση αναφορικά με τις επιτελικές δεξιότητες, τη συναισθηματική νοημοσύνη και τη σπουδαιότητα ανάπτυξής τους μέσα από τις τεχνικές της ενσυνειδητότητας κατά τη διάρκεια εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας. Περαιτέρω, στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται ο σχεδιασμός, ο τρόπος υλοποίησης και τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε. Τέλος, παρατίθενται τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε η έρευνα προκειμένου να αξιοποιηθούν για την αποτύπωση των προτάσεων βελτίωσης που χρήζουν επιπλέον διερεύνησης.