Διοίκηση ανθρώπινων πόρων σε μονάδες υγείας και οι προκλήσεις που έφερε η πανδημία Covid-19
Human resource management in health facilities and the challenges caused by the pandemic Covid-19
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ανθρώπινο δυναμικό ; Πανδημία ; COVID-19 ; Μονάδες υγείας ; Επαγγελματίες υγείας ; Εργασία ; ΚρίσηΠερίληψη
Το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα και πολυτιμότερα κεφάλαια των μονάδων υγείας. Η πανδημία του ιού Covid 19, ένα τεράστιο παγκόσμιο κοινωνικό-οικονομικό φαινόμενο έχει φέρει ποικίλες αναταραχές σε όλους τους τομείς της κοινωνίας. Προκαλώντας προβλήματα στις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς στον κλάδο της υγείας, καθιστά απαραίτητη την ανάγκη για ταχύτατη ανάπτυξη και εξέλιξη στον τομέα της διοίκησης με κύριο μέλημα την ασφάλεια των εργαζομένων και την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών υγείας και αγαθών.
Η Διοίκηση του Ανθρώπινου Δυναμικού αναλαμβάνοντας τη στρατηγική διαχείριση των ανθρώπινων πόρων, εν μέσω μιας περιόδου κρίσης όπως αυτή του Covid 19, αποκτά ρόλο μείζονος σημασίας καθώς ορίζει τις λειτουργίες που πρέπει να σχεδιαστούν προκειμένου να επιτρέψουν σε έναν οργανισμό να επιτύχει τους στόχους του, ενώ παράλληλα διασφαλίζει την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει, την οργάνωση της επιχείρησης και τη διασφάλιση της υγείας των εργαζομένων.
Με την παρούσα μελέτη, λαμβάνοντας υπόψη το θεωρητικό υπόβαθρο γύρω από τη Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων, όπως τους σκοπούς, τις λειτουργίες και τους στόχους που εκπροσωπεί, παρουσιάζονται οι δυσκολίες που έχει προκαλέσει η πανδημία στο εργασιακό περιβάλλον, τους κινδύνους που διατρέχουν οι επαγγελματίες υγείας που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή και τους τρόπους με τους οποίους η Δ.Α.Π. αναλαμβάνει να αντιμετωπίσει ένα δύσκολο εγχείρημα δεδομένου ότι το αγαθό της υγείας είναι μη διαπραγματεύσιμο.
Το πρώτο κεφάλαιο αφορά το εννοιολογικό και θεωρητικό πλαίσιο σχετικά με τη διοίκηση των επιχειρήσεων. Πραγματοποιείτε μια ιστορική αναδρομή για την εξέλιξη της διοίκησης σε γενικό πλαίσιο και παρουσιάζονται οι βασικές αρχές που τη διέπουν όπως η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας / Δ.Ο.Π, η Οργανωσιακή Μάθηση, η Στρατηγική Διοίκηση κ. λ. π.
Στο δεύτερο κεφάλαιο, από τη διοίκηση προχωράμε στη Διοίκηση των Ανθρώπινων Πόρων, το περιεχόμενο και τις λειτουργίες που τη διέπουν αλλά και τους στόχους που εκπροσωπεί, από τις απαρχές της, έως και σήμερα.
Το τρίτο κεφάλαιο αναφέρεται στον ρόλος της Διοίκησης του Ανθρώπινου Δυναμικού στον τομέα της υγείας, τη σημασία της εκπαίδευσης των επαγγελματιών υγείας και την επίδραση του ανθρώπινου δυναμικού στις αλλαγές που πραγματοποιούνται στον χώρο της υγείας.
Στο τέταρτο και πέμπτο κεφάλαιο αναλύονται τα προβλήματα που έχει προκαλέσει η πανδημία Covid 19στη διοίκηση των μονάδων υγείας, όπως η ασφάλεια των εργαζομένων και η εργασιακή εξουθένωση, και ο δύσκολος ρόλος που διαδραματίζει η Διοίκηση του Ανθρώπινου Δυναμικού σε μια τέτοια περίοδο κρίσης. Στο επίκεντρο την ανάλυσης βρίσκεται η περίπτωση της Ελλάδας και οι τρόποι που το Ελληνικό σύστημα υγείας αντιμετώπισε τις δυσκολίες που έφερε η πανδημία.
Στο έκτο και τελευταίο κεφάλαιο, γίνεται ανάλυση της ποιοτικής έρευνας που διεξάχθηκε στην ιδιωτική Μαιευτική και Γυναικολογική κλινική «ΡΕΑ», στο πλαίσιο της οποία δόθηκαν ερωτηματολόγια σε εργαζόμενους της κλινικής, νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό, που κατέχουν διευθυντικές θέσεις.
Στη συνέχεια ακολουθεί το κλείσιμο της εργασίας με τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την επιτόπια μελέτη της κλινικής «ΡΕΑ».