Ανάπτυξη επιχειρηματικότητας στο χώρο των υπηρεσιών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: μελέτη περίπτωσης μιας νέας επιχείρησης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Έρευνα πεδίου ; Εξ αποστάσεως κατάρτιση ; Ανάλυση αγοράς ; Επιχειρηματικό πλάνοΠερίληψη
Η παρούσα Διπλωματική Εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του ΜΠΣ Οικονομικά της Εκπαίδευσης και των Εκπαιδευτικών Μονάδων και είχε ως αντικείμενο την ανάλυση της αγοράς υπηρεσιών εξ αποστάσεως κατάρτισης. Έρευνα της αγοράς έλαβε χώρα με χρήση του διαδικτύου προκειμένου να συλλεχθούν δεδομένα για να τεκμηριωθούν το βασικό ερευνητικό ερώτημα, ο σκοπός και οι επιμέρους στόχοι της έρευνας. Τα δεδομένα που λήφθηκαν ήταν περιορισμένα λόγο αδυναμίας εντοπισμού ικανού και αναλυτικού αριθμού πληροφοριών από τους εγχώριους φορείς. Το δείγμα ευκολίας ανέδειξε τα βασικά μεγέθη αναφοράς και τα χαρακτηριστικά τους προκειμένου να στοιχειοθετηθεί η βασιμότητα της έρευνας.
Λαμβάνοντας υπόψη τις βασικές απαιτήσεις των συμμετεχόντων σε προγράμματα κατάρτισης, δηλαδή την ενίσχυση της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας και την ανάγκη ανταπόκρισης σε ένα χρονικά πιεστικό και απαιτητικό πρόγραμμα, σχεδιάστηκε ένα επιχειρηματικό πλάνο που απαντούσε σε αυτές. Το πλάνο δεν περιορίστηκε μόνο στα προγράμματα κατάρτισης αλλά επεκτάθηκε σε καινοτομίες που μπορούν να εφαρμοστούν στο περιβάλλον εξ αποστάσεως. Από την ανάλυση του πλάνου διαπιστώθηκε πως το εγχείρημα μπορεί να επιφέρει κερδοφορία αλλά όχι βιωσιμότητα μιας και το κόστος παραγωγής καινοτόμου περιεχομένου επιβαρύνει ασύμμετρα το εγχείρημα. Χωρίς την καινοτομία αυτή το εγχείρημα χάνει σε ανταγωνιστικότητα και κατά συνέπεια σε βιωσιμότητα. Αυτό εξηγεί σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η εγχώρια αγορά, με εισαγωγή εξειδικευμένων προγραμμάτων κατάρτισης αλλά και εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού από το διεθνές περιβάλλον.