Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΚαλλίγερος, Σταμάτιος
dc.contributor.authorΖάχος, Απόστολος
dc.contributor.authorΜαραγκουδάκης, Δημοσθένης
dc.date.accessioned2022-07-26T09:07:51Z
dc.date.available2022-07-26T09:07:51Z
dc.date.issued2022-06
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14493
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1916
dc.description.abstractΟι θαλάσσιες μεταφορές είναι μία εμπορική δραστηριότητα που η ύπαρξή της είναι συνδεδεμένη με το νερό, επιδρά σε αυτό και ενίοτε το ρυπαίνει. Ο ΟΗΕ, στην ατζέντα 2030, έθεσε 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ), με τον στόχο 14 να αφορά τη ζωή στο νερό. Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι θαλάσσιες μεταφορές είναι μέρος της ζωής στο νερό προσπαθήσαμε να εξετάσουμε την επίδραση τους στην επίτευξη του ΣΒΑ 14 και επικεντρωθήκαμε στην περιοχή της Μεσογείου. Διερευνήσαμε το θεσμικό / νομικό πλαίσιο που υφίσταται για την πρόληψη ρύπανσης από τα πλοία και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Εξετάσαμε τις πολιτικές και τις στρατηγικές των διεθνών οργανισμών για την επίτευξη του ΣΒΑ 14, ειδικώς του ΟΗΕ και της ΕΕ. Διαπιστώσαμε ότι η περιβαλλοντική πολιτική, η οποία συνδέεται άμεσα με το ΣΒΑ 14, δεν ταυτίζεται αλλά είναι συγκλίνουσα με την πολιτική θαλάσσιων μεταφορών, που έχει μετρήσιμους περιβαλλοντικούς στόχους αλλά δεν συνδέονται άμεσα με το ΣΒΑ 14. Εν κατακλείδι ο ρυθμιστής του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της ναυτιλίας είναι ο ΙΜΟ, ο οποίος εξετάζει και τα σχετιζόμενα με τη ναυτιλία θέματα περιβάλλοντος. Η συζήτηση στον ΙΜΟ προκύπτει μετά από περιφερειακές διεργασίες που ειδικά στην περιοχή της Μεσογείου η ΕΕ έχει σημαίνοντα ρόλο. Οι εντάσεις / διαφωνίες σχετικά με το περιβάλλον και τη ναυτιλία έχουν να κάνουν με τα επιμέρους συμφέροντα κρατών λιμένα / παράκτιων, κρατών σημαίας / σημαίας ευκαιρίας, ανεπτυγμένων, αναπτυσσόμενων και λιγότερο ανεπτυγμένων χωρών. Το θεσμικό πλαίσιο που προκύπτει και οι στρατηγικές που θα ακολουθηθούν δίνουν στην ναυτιλιακή κοινότητα τις απαιτήσεις μετάβασης σε ένα καλύτερο – περιβαλλοντικά ουδέτερο τρόπο λειτουργίας. Το κρίσιμο σημείο είναι ο τρόπος, η ταχύτητα και ο επιμερισμός του κόστους μετάβασης.el
dc.format.extent100el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΔράσεις και πρωτοβουλίες για την πρόληψη ρύπανσης από θαλάσσιες μεταφορές στη Μεσόγειο, την προστασία των οικοσυστημάτων και της βιοποικιλότητας και την επίτευξη του Στόχου Βιώσιμης Ανάπτυξης 14 του ΟΗΕ (UN SDG 14)el
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENMaritime transport is a commercial activity whose existence is linked to water, affects it and sometimes pollutes it. The UN, in its 2030 agenda, set 17 Sustainable Development Goals (SDGs), with goal 14 for water life. Given that maritime transport is part of life on the water, we tried to examine their impact on the achievement of SDG 14 and focused on the Mediterranean region. We explored the institutional / legal framework that exists for the prevention of pollution from ships and the protection of the marine environment. We have looked at the policies and strategies of international organizations to achieve SDG 14, especially the UN and the EU. We have found that environmental policy, which is directly linked to SDG 14, is not identical but has measurable environmental objectives but are not directly linked to the SDG 14. In conclusion, the regulator of the institutional framework for the operation of shipping is the IMO, which also addresses environmental issues related to shipping. The IMO debate follows regional processes in which the EU has a significant role to play, especially in the Mediterranean region. Tensions / disagreements over the environment and shipping have to do with the individual interests of port / coastal states, flag / opportunity states, developed, developing and less developed countries. The resulting institutional framework and the strategies that will be followed give the shipping community the requirements to move to a better - environmentally neutral mode of operation. The crucial point is the way, the speed and the sharing of the transition costs.el
dc.corporate.nameΣχολή Ναυτικών Δοκίμωνel
dc.contributor.masterΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογίαel
dc.subject.keywordΣτόχος Βιώσιμης Ανάπτυξηςel
dc.subject.keywordΡύπανσηel
dc.subject.keywordΘαλάσσιες μεταφορέςel
dc.subject.keywordΠεριβάλλονel
dc.date.defense2022-07-04


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»