Η αξιολόγηση ιστοχώρων εκπαιδευτικών μονάδων, με έμφαση την αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στο διοικητικό έργο τους
The evaluation of websites of educational units, with emphasis on the utilization of Information and Communication Technologies (ICT) in their administrative work
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ιστοχώροι ; ΤΠΕ ; Διοικητικό έργο ; ΑξιολόγησηΠερίληψη
Σε ένα σχολείο, το έργο του διευθυντή μπορεί να χαρακτηριστεί ως δυναμικό αλλά ταυτόχρονα, σύνθετο και απαιτητικό. Ο εργασιακός όγκος, που καλείται να αντιμετωπίσει, περιλαμβάνει τόσο παιδαγωγικό όσο και διοικητικό έργο. Ειδικά όμως για τις διοικητικές εργασίες, η υιοθέτηση των Τεχνολογιών Πληροφοριών και Επικοινωνίας, οι οποίες αναπτύσσονται ταχέως τα τελευταία χρόνια, αποδεικνύονται άκρως βοηθητικές. Οι αντιλήψεις των διευθυντών για τη χρήση των ΤΠΕ στο διοικητικό έργο επηρεάζονται από πολλούς παράγοντες, μερικοί από τους οποίους είναι η εξοικείωση στη χρήση των Η/Υ, η ικανοποίηση, η φιλικότητα και η ευχρηστία. Η μελέτη, λοιπόν, των αντιλήψεων, είναι καθοριστικής σημασίας στην απόφαση για την υιοθέτηση ή μη των παραπάνω τεχνολογικών μέσων και με ποιόν τρόπο θα υλοποιηθεί.
Ταυτόχρονα, μελετήθηκαν τα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ιστοσελίδων και το κατά πόσον το υλικό που παρέχουν αυτές, καλύπτει τους χρήστες, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά, και αν ενισχύει την εκπαιδευτική διαδικασία και σε τι βαθμό. Διερευνώντας αυτά τα στοιχεία βοηθούνται οι σχεδιαστές και οι συντάκτες του περιεχομένου στο να βελτιώνουν τις παροχές τους έτσι ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες των επισκεπτών.
Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για την διερεύνηση των παραπάνω στοιχείων είναι αυτή του ερωτηματολογίου το οποίο απεστάλη σε 117 διευθυντές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα στοιχεία αφού συλλέχθηκαν, ποσοτικοποιήθηκαν και κωδικοποιήθηκαν και στη συνέχεια ακολούθησε η στατιστική τους επεξεργασία με το πρόγραμμα SPSS 18.0.
Από τα αποτελέσματα της ανάλυσης οδηγούμαστε σε συμπεράσματα τόσο για την υιοθέτηση των ΤΠΕ στο διοικητικό έργο των σχολικών μονάδων όσο και για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ιστοσελίδων. Από τη μια, βλέπουμε, ότι ναι μεν η χρήση των ΤΠΕ μπορεί να διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό το διοικητικό έργο, η εφαρμογή της όμως παρουσιάζει προκλήσεις οι οποίες θα πρέπει να αντιμετωπιστούν μεθοδικά για την επιτυχή μετάβαση από τον αναλογικό τρόπο διοίκησης στον ψηφιακό. Όσον αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ιστοσελίδων τα στοιχεία δείχνουν ότι ενώ το περιεχόμενο είναι ικανοποιητικό σε μεγάλο βαθμό, υπάρχει εν τούτοις χώρος για βελτίωση.