Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα που αφορούν την αειφόρο ανάπτυξη και την αειφορία της σχολικής μονάδας
Attitudes and perceptions of primary education teachers on issues related to sustainable development and sustainability of the school unit
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη ; Αειφόρο / βιώσιμο σχολείο ; Ποιοτική εκπαίδευση ; Καινοτομία ; Ολιστική σχολική προσέγγιση ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Education for sustainable development ; Sustainable school ; Qualitative education ; Innovation ; Holistic school approach ; Primary educationΠερίληψη
Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη αποτελεί μια εκπαιδευτική καινοτομία, καθώς εισάγει μια διαφορετική αντίληψη στο σχολείο. Βασίζεται σε πρωτοπόρες αρχές, πρωτότυπες παιδαγωγικές ιδέες και γνωρίσματα μιας ποιοτικής εκπαίδευσης, όπως η διεπιστημονικότητα και η ολιστική μάθηση, η κριτική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων, η συμμετοχική λήψη αποφάσεων και το άνοιγµα του σχολείου στη ζωή. Αυτό έχει ως σκοπό τη διάπλαση αυτόνομων και ενεργών πολιτών και συνδέεται με την ανάγκη για ουσιαστικές αλλαγές στην εκπαίδευση.
Η παρούσα μελέτη πραγματοποιήθηκε με σκοπό την καταγραφή των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για το ανωτέρω θέμα, ως στοιχείο ποιότητας των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Τα ευρήματα της έρευνας φανερώνουν ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ως απαραίτητο στοιχείο για την οικοδόμηση ενός ποιοτικού-βιώσιμου σχολείου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, τον προσανατολισμό σε ενεργητικές μαθησιακές προσεγγίσεις, που προάγουν την κριτική σκέψη. Οι εκπαιδευτικοί ανταποκρίνονται θετικά, στο θέμα της ενσωμάτωσης των αρχών της αειφορίας σε όλα τα μαθήματα και είναι πάντοτε θετικοί στην επιπλέον επιμόρφωση πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί περιγράφουν ένα σχολείο στο οποίο επικρατεί πνεύμα συνεργασίας αλλά χωρίς την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή, το άνοιγμα στην κοινωνία, την ενσωμάτωση της αειφορίας και των καινοτόμων δράσεων στη συνολική κουλτούρα του.