Σύγχρονες επιχειρηματικές τάσεις στον τομέα της προσχολικής αγωγής
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επιχειρηματικές τάσεις ; Προσχολική εκπαίδευση ; Κριτήρια επιλογής γονέων ; Στρατηγική ; Παιδαγωγικές προσεγγίσεις ; Προσχολική αγωγήΠερίληψη
Η πρώιμη προσχολική εκπαίδευση αποτελεί ένα από τα περισσότερο πολυσυζητημένα θέματα παγκοσμίως. Τα παιδιά αυτής της ηλικίας έχουν ιδιαίτερες ανάγκες καθώς αρχίζουν να διαμορφώνουν χαρακτήρα και συμπεριφορά σύμφωνα με τις αλληλεπιδράσεις και τα ερεθίσματα που έχουν από το εξωτερικό τους περιβάλλον. Έτσι, η προσχολική αγωγή έχει σημαντικό αντίκτυπο στα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Ως εκ τούτου, η παρούσα έρευνα στοχεύει στην διερεύνηση των κριτηρίων με τα οποία οι γονείς επιλέγουν την προσχολική εκπαίδευση των παιδιών τους, με έμφαση στα ιδιωτικά ιδρύματα προσχολικής αγωγής. Στόχος της έρευνας είναι επίσης να εντοπίσει αυτά τα χαρακτηριστικά και να παρέχει προτάσεις στα ιδιωτικά προσχολικά ιδρύματα για την ένταξη αυτών στην στρατηγική τους. Τελικός στόχος όλων αυτών που αναλύονται και ερευνώνται είναι να εκμαιευθούν οι σύγχρονες επιχειρηματικές τάσεις στον τομέα της προσχολικής αγωγής. Για την επιτυχία αυτού του στόχου, ακολουθήθηκε η ποσοτική διερεύνηση του θέματος με τη χρήση ερωτηματολογίου ως εργαλείου συλλογής δεδομένων. Συνολικά, συγκεντρώθηκαν 149 ερωτηματολόγια από γονείς με παιδιά στην ιδιωτικής προσχολική εκπαίδευση. Ένα από α σημαντικότερα ευρήματα της μελέτης, αφορά την ευκαιρία που εντοπίστηκε από τα αποτελέσματα, που σχετίζεται με το ότι οι γονείς ενδιαφέρονται για την παροχή γνώσεων, ανάπτυξη δεξιοτήτων και γενικά την εκπαίδευση των παιδιών τους προσχολικής ηλικίας και όχι απλά για την φύλαξη τους από τον παιδικό σταθμό. Τα ευρήματα της μελέτης έδειξαν ότι τα κύρια χαρακτηριστικά του προγράμματος σπουδών και διδασκαλίας που οι γονείς λαμβάνουν υπόψη αφορούν την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού, την φυσική δραστηριότητας και τον σεβασμό στην αναπηρία και την ένταξη και τον σεβασμό στις διαφορετικές εθνικότητες. Επίσης, έδειξαν μεγαλύτερη προτίμηση για την εκπαιδευτική προσέγγιση Reggio Emilia, έπειτα για την εκπαιδευτική προσέγγιση Play-Based Learning και τέλος για την εκπαιδευτική προσέγγιση Montessori. Σχετικά με τα χαρακτηριστικά της ιδιωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, τα ευρήματα της παρούσας έρευνας έδειξαν ότι τα κύρια χαρακτηριστικά για τα οποία ενδιαφέρονται οι γονείς αφορούν την αναλογία εκπαιδευτικών-μαθητών, τη συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες, το κόστος και η ποιότητα του φαγητού. Επιπλέον, τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν οι κύριοι παράγοντες που λαμβάνουν υπόψη οι γονείς για το κόστος αφορούν το πρόγραμμα σπουδών που εφαρμόζεται, η μέθοδος διδασκαλίας που εφαρμόζεται, η φήμη και το κύριος του ιδρύματος και τέλος, τα εφόδια που δίνει στο παιδί για τη μετάβαση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευσης. Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι γονείς επιθυμούν ιδιωτική προσχολική εκπαίδευση που θα ασχολείται με το παιδί με έναν ολιστικό τρόπο, παρέχοντας όλα τα απαραίτητα εφόδια και καλύπτοντας τις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε παιδιού ξεχωριστά.