dc.contributor.advisor | Τσελεκούνης, Μάρκος | |
dc.contributor.author | Καζάκου, Σύρμω | |
dc.date.accessioned | 2022-07-12T08:44:10Z | |
dc.date.available | 2022-07-12T08:44:10Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14451 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1874 | |
dc.description.abstract | Η πρώιμη προσχολική εκπαίδευση αποτελεί ένα από τα περισσότερο πολυσυζητημένα θέματα παγκοσμίως. Τα παιδιά αυτής της ηλικίας έχουν ιδιαίτερες ανάγκες καθώς αρχίζουν να διαμορφώνουν χαρακτήρα και συμπεριφορά σύμφωνα με τις αλληλεπιδράσεις και τα ερεθίσματα που έχουν από το εξωτερικό τους περιβάλλον. Έτσι, η προσχολική αγωγή έχει σημαντικό αντίκτυπο στα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Ως εκ τούτου, η παρούσα έρευνα στοχεύει στην διερεύνηση των κριτηρίων με τα οποία οι γονείς επιλέγουν την προσχολική εκπαίδευση των παιδιών τους, με έμφαση στα ιδιωτικά ιδρύματα προσχολικής αγωγής. Στόχος της έρευνας είναι επίσης να εντοπίσει αυτά τα χαρακτηριστικά και να παρέχει προτάσεις στα ιδιωτικά προσχολικά ιδρύματα για την ένταξη αυτών στην στρατηγική τους. Τελικός στόχος όλων αυτών που αναλύονται και ερευνώνται είναι να εκμαιευθούν οι σύγχρονες επιχειρηματικές τάσεις στον τομέα της προσχολικής αγωγής. Για την επιτυχία αυτού του στόχου, ακολουθήθηκε η ποσοτική διερεύνηση του θέματος με τη χρήση ερωτηματολογίου ως εργαλείου συλλογής δεδομένων. Συνολικά, συγκεντρώθηκαν 149 ερωτηματολόγια από γονείς με παιδιά στην ιδιωτικής προσχολική εκπαίδευση. Ένα από α σημαντικότερα ευρήματα της μελέτης, αφορά την ευκαιρία που εντοπίστηκε από τα αποτελέσματα, που σχετίζεται με το ότι οι γονείς ενδιαφέρονται για την παροχή γνώσεων, ανάπτυξη δεξιοτήτων και γενικά την εκπαίδευση των παιδιών τους προσχολικής ηλικίας και όχι απλά για την φύλαξη τους από τον παιδικό σταθμό. Τα ευρήματα της μελέτης έδειξαν ότι τα κύρια χαρακτηριστικά του προγράμματος σπουδών και διδασκαλίας που οι γονείς λαμβάνουν υπόψη αφορούν την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού, την φυσική δραστηριότητας και τον σεβασμό στην αναπηρία και την ένταξη και τον σεβασμό στις διαφορετικές εθνικότητες. Επίσης, έδειξαν μεγαλύτερη προτίμηση για την εκπαιδευτική προσέγγιση Reggio Emilia, έπειτα για την εκπαιδευτική προσέγγιση Play-Based Learning και τέλος για την εκπαιδευτική προσέγγιση Montessori. Σχετικά με τα χαρακτηριστικά της ιδιωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, τα ευρήματα της παρούσας έρευνας έδειξαν ότι τα κύρια χαρακτηριστικά για τα οποία ενδιαφέρονται οι γονείς αφορούν την αναλογία εκπαιδευτικών-μαθητών, τη συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες, το κόστος και η ποιότητα του φαγητού. Επιπλέον, τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν οι κύριοι παράγοντες που λαμβάνουν υπόψη οι γονείς για το κόστος αφορούν το πρόγραμμα σπουδών που εφαρμόζεται, η μέθοδος διδασκαλίας που εφαρμόζεται, η φήμη και το κύριος του ιδρύματος και τέλος, τα εφόδια που δίνει στο παιδί για τη μετάβαση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευσης. Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι γονείς επιθυμούν ιδιωτική προσχολική εκπαίδευση που θα ασχολείται με το παιδί με έναν ολιστικό τρόπο, παρέχοντας όλα τα απαραίτητα εφόδια και καλύπτοντας τις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε παιδιού ξεχωριστά. | el |
dc.format.extent | 83 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Σύγχρονες επιχειρηματικές τάσεις στον τομέα της προσχολικής αγωγής | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | Early preschool education is one of the most popular topics in the world. Children of this age have special needs as they begin to shape character and behavior according to the interactions and stimuli they have from their external environment. Thus, preschool education has a significant impact on preschool children. Therefore, the present study aims to investigate the criteria by which parents choose their children's preschool education, emphasizing private preschool institutions. The research aims to identify these characteristics and provide suggestions to private preschool institutions for their inclusion in their strategy. The final objective of this study is the detection of modern tendencies. The issue was quantified using a questionnaire as a data collection tool to achieve this goal. 149 questionnaires were collected from parents with children in private preschool education. One of the most important findings of the study concerns the opportunity identified by the results, which is related to the fact that parents are interested in providing knowledge, developing skills and generally educating their preschool children and not just in their care by kindergarten The study's findings showed that the main features of the curriculum that parents take into account relate to the child's social and emotional development, physical activity and respect for disability and integration, and respect for different nationalities. They also showed a greater preference for the Reggio Emilia educational approach, the Play-Based Learning educational approach, and the Montessori educational approach. Regarding the characteristics of private preschool education, the present study's findings showed that the main characteristics parents are interested in are the teacher-student ratio, cooperation with experts, and the cost and quality of food. In addition, the research findings showed that the main factors that parents take into account for the cost are the curriculum that is applied, the teaching method that is applied, the reputation and the head of the institution, and finally, the supplies that the child gives for the transition in primary education. The research concluded that parents want private preschool education that will deal with the child holistically, providing all the necessary supplies and meeting the unique needs of each child individually. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Επιχειρηματικές τάσεις | el |
dc.subject.keyword | Προσχολική εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Κριτήρια επιλογής γονέων | el |
dc.subject.keyword | Στρατηγική | el |
dc.subject.keyword | Παιδαγωγικές προσεγγίσεις | el |
dc.subject.keyword | Προσχολική αγωγή | el |
dc.date.defense | 2022 | |