Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΚαλλίγερος, Σταμάτιος
dc.contributor.authorΠούλιος, Στέργιος
dc.date.accessioned2022-05-31T05:47:12Z
dc.date.available2022-05-31T05:47:12Z
dc.date.issued2022-03
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14383
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1806
dc.description.abstractΗ ναυπηγική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους δυσκολότερους και πολυπλοκότερους επιχειρηματικούς κλάδους σε παγκόσμιο επίπεδο, με μεγάλη ένταση κεφαλαίου, ο οποίος απαιτεί πολυετείς επενδύσεις τόσο σε υποδομές όσο και σε τεχνογνωσία. Καθοριστικοί λόγοι για την σύνταξη αυτής της εργασίας αποτέλεσαν η έντονη κινητικότητα που παρουσιάζεται στην πώληση και εξυγίανση των μεγάλων ναυπηγείων της χώρας, καθώς και η επικείμενη εφαρμογή των νέων κανονισμών προστασίας του περιβάλλοντος και περιορισμού των εκπομπών αερίων ρύπων του φαινομένου του θερμοκηπίου (GHG). Η παρούσα εργασία ξεκινά με μία σύντομη αναδρομή στην εξέλιξη της ναυπηγίας παγκοσμίως, στις βασικές αιτίες και παραμέτρους που επηρεάζουν την ανάπτυξή της και στην εξάρτησή της από τους ναυτιλιακούς κύκλους. Ακολούθως, παρουσιάζεται το νέο ρυθμιστικό και κανονιστικό πλαίσιο του ΙΜΟ το οποίο αφορά την προστασία του περιβάλλοντος και το πως αυτό επηρεάζει την παγκόσμια ναυτιλία τεχνολογικά και χρονολογικά, προκειμένου να αντιληφθούμε τα αυστηρά χρονικά περιθώρια που τίθενται και την αμεσότητα των απαιτούμενων ενεργειών και επενδύσεων που πρέπει να εκτελεστούν, με πρωταγωνιστή τα ναυπηγεία, είτε μέσω νέων ναυπηγήσεων, είτε μέσω μετασκευών και εργασιών συντηρήσεως/ εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων πλοίων. Εν συνεχεία, παρατίθενται η σημερινή κατάσταση και οι τελευταίες εξελίξεις στις κυριότερες ναυπηγικές εγκαταστάσεις / υποδομές της χώρας και ακολουθεί μία ανάλυση SWOT για την ναυπηγική βιομηχανία στην Ελλάδα. Τέλος, με γνώμονα την περαιτέρω εξέλιξη και ανάπτυξη της βιομηχανίας στη χώρα μας, αναλύονται οι προοπτικές και τίθενται προτάσεις οι οποίες αναδεικνύουν την σπουδαιότητά της στην σύγχρονη εμπορική ναυτιλία και την Ελληνική οικονομία.el
dc.format.extent67el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/gr/*
dc.titleΤο νέο ρυθμιστικό πλαίσιο της ναυτιλίας για το περιβάλλον και οι προκλήσεις για την ναυπηγική / επισκευαστική βιομηχανία της Ελλάδαςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe shipbuilding industry is one of the hardest and most complex, high capital business sectors the world over which requires a good many years of investment in both infrastructure and expertise. The deciding factors which defined how this paper is drawn up, its compilation and structure, were the booming market in the sale, recovery and restoration of the major shipyards of the country as well as the forthcoming implementation of the new regulations concerning environmental protection alongside with the reduction of greenhouse gas emissions (GHG). The present paper begins with a brief overview of the history and development of shipbuilding worldwide and the principal factors affecting it. The paper then continues with IMO's new regulatory framework on environmental protection and the way it affects global shipping as far as both time and technology are concerned in order that the tight timeframes set as well as the promptness with which the necessary actions should be conducted can be effectively understood; shipyards are the centrepiece, either in building new ships or through repurposing existing ones, their restoration, maintenance and modernization. Furthermore, there are references to the current situation and the latest developments in the main basic shipbuilding facilities and infrastructure of the country, followed by a SWOT analysis of the shipbuilding industry in Greece. In conclusion, in view of the further development and evolution of the industry in our country, its prospects are analyzed and proposals are made highlighting its importance not only in modern shipping but also in the Greek economy.el
dc.corporate.nameΣχολή Ναυτικών Δοκίμωνel
dc.contributor.masterΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογίαel
dc.subject.keywordΠροκλήσεις της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδαel
dc.subject.keywordΝαυπηγική βιομηχανίαel
dc.subject.keywordΝέο ρυθμιστικό πλαίσιο IMO για την ναυτιλίαel
dc.subject.keywordΕξοικονόμηση ενέργειας στα πλοίαel
dc.subject.keywordΕλληνική ναυπηγική βιομηχανίαel
dc.subject.keywordΝέο ρυθμιστικό πλαίσιο για το περιβάλλον στην παγκόσμια ναυτιλίαel
dc.date.defense2022-04


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»