The novel concept of destination love in tourism & marketing
Αναπτύσσοντας τη δομική, σύνθετη έννοια της αγάπης για ένα προορισμό στον τουρισμό και το μάρκετινγκ
Doctoral Thesis
Συγγραφέας
Lykoudi, Dimitra - Margieta
Λυκούδη, Δήμητρα - Μαργιέτα
Ημερομηνία
2021-07-28Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Destination love ; Tourism marketing ; Emotion research ; Theory & scale development ; Destination marketingΠερίληψη
Ο ουσιαστικός ρόλος της αγάπης, στον τουρισμό και το μάρκετινγκ, έχει τονιστεί από πολλούς ακαδημαϊκούς. Στον τουρισμό, το brand προορισμού -δηλαδή η δημιουργία ενός ονόματος, συμβόλου, λογότυπου, λεκτικού σήματος ή άλλου γραφικού που προσδιορίζει έναν προορισμό- (Blain et al., 2005) έχει εξελιχθεί ως μέσο υποστήριξης της δημιουργίας μιας ξεχωριστής εικόνας προορισμού που θα επηρέαζε τελικά τις επιλογές προορισμού των καταναλωτών. Έτσι, μαζί με τις διάφορες έννοιες του branding που μεταφέρθηκαν από το Μάρκετινγκ στον Τουρισμό, η αγάπη για το brand προορισμού βρήκε μια ιδιαίτερη θέση στη σχετική βιβλιογραφία.
Πρόσφατα, ωστόσο, οι ερευνητές/ακαδημαϊκοί εστιάζουν στην εμπειρία της αγάπης όσον αφορά στις σχέσεις ανθρώπου-προϊόντος, πέρα από τις μάρκες και τις εικόνες, και επομένως είναι πολύ σημαντικό να επανεξετάσουμε την εμπειρία προορισμού-επισκέπτη και συγκεκριμένα την έννοια της αγάπης για τον προορισμό. Αυτή η διδακτορική διατριβή στοχεύει να διερευνήσει διεξοδικά την έννοια της αγάπης για έναν προορισμό και να αναπτύξει τη θεωρία καθώς και την πρώτη κλίμακα μέτρησης για την αγάπη προς τον προορισμό, ως μια καθολική έννοια που υπερβαίνει συγκεκριμένες μάρκες και εικόνες προορισμού. Η αγάπη προορισμού αποτελεί μια έννοια που σχετίζεται περισσότερο με την αγάπη για τις εμπειρίες που ζούμε σε έναν προορισμό, τις αλληλεπιδράσεις με το τοπίο, την κουλτούρα, τους ανθρώπους και τα δημιουργήματά του, παρά με τα συναισθήματα που σχηματίζουν οι τουρίστες προς τα στοιχεία της επωνυμίας του προορισμού.
Για να καλύψει αυτό το ερευνητικό κενό, αυτή η διατριβή αναφέρει μια σειρά από τρεις ερευνητικές προσπάθειες και αναπτύσσει μια κλίμακα για να καταγράψει την καθολικότητα της αγάπης για τον προορισμό. Η αγάπη για τον προορισμό είναι μια έννοια εξαιρετικά περιεκτική, τριών επιπέδων. Διαθέτει μια επταδιάστατη δομή που αποτελείται από την αγάπη για τον εαυτό μας, συναισθηματική αλληλεγγύη με τους ντόπιους, θετική συναισθηματική σύνδεση με τον προορισμό, ανθρωπομορφισμό του
προορισμού, ενσωμάτωση του προορισμού στον εαυτό μας, μακροχρόνια σχέση με τον προορισμό και παθιασμένη/ρομαντική συμπεριφορά για τον προορισμό. Η κλίμακα έχει αξιοπιστία εσωτερικής συνέπειας, εννοιολογική εγκυρότητα και νομολογική εγκυρότητα. Αυτή η διατριβή παρέχει πολύτιμες ακαδημαϊκές προεκτάσεις, καθώς συμβάλλει στη θεωρία και καθιερώνει μια κλίμακα αγάπης για τον προορισμό και συνεπώς για την κατανόηση των δεσμών των τουριστών προς τους προορισμούς. Παρέχει επίσης εφαρμόσιμες στρατηγικές για τους επαγγελματίες του τουρισμού.