Οι γυναίκες στη διαχείριση σχολικών μονάδων
Women in educational leadership
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Γυναίκες ; Διοίκηση ; Σχολικές μονάδεςΠερίληψη
Η παρούσα εργασία αποτελεί μια έρευνα σχετικά με το κατά πόσο οι γυναίκες εκπαιδευτικοί νιώθουν την αυτοπεποίθηση και την ετοιμότητα να αναλάβουν μια διοικητική θέση, όπως αυτή της διευθύντριας, σε μια σχολική μονάδα. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 100 γυναίκες εκπαιδευτικούς τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η έρευνα διεξήχθη με γραπτό ερωτηματολόγιο, το οποίο αποτελείται από 12 ερωτήσεις. Οι ερωτήσεις αποσκοπούσαν στο να ερευνηθούν τα αίτια που λειτουργούν ως τροχοπέδη για την γυναίκα εκπαιδευτικό για τη διεκδίκηση μιας διοικητικής θέσης σε μια σχολική μονάδα. Οι τελευταίες ερωτήσεις ερευνούν αν οι γυναίκες σήμερα είναι έτοιμες και έχουν την αυτοπεποίθηση να αναλάβουν διευθυντική θέση.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι στην Ελλάδα οι γυναίκες εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι οι άντρες δεν θα πρέπει να ταυτίζονται με τη θέση του διευθυντή, καθώς και οι ίδιες θεωρούν τους εαυτούς τους ικανές. Ωστόσο, θεωρούν ότι υπάρχουν ακόμη και σήμερα εμπόδια που δεν βοηθούν τη γυναίκα να αναλάβει μια διοικητική θέση, με το μεγαλύτερο εμπόδιο να είναι οι οικογενειακές υποχρεώσεις.