Ο ρόλος της ηγεσίας: κατά πόσο η στενή σχέση μεταξύ σχολείου και γονέων επηρεάζει την ανάπτυξη των επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών με αυτισμό
The role of leadership: the influence of the collaboration between the school units and the students’ with autism parents over the students’ communication and social skills
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Αυτισμός ; Σχολική ηγεσία ; Γονείς ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; ΣυμπερίληψηΠερίληψη
Ο ρόλος του σχολικού ηγέτη σε ένα σε ένα συμπεριληπτικό σχολείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η στενή σχέση του σχολείου με τους γονείς μαθητών με αυτισμό με στόχο την ανάπτυξη των επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών τους με αυτισμό αποτελεί θέμα, το οποίο δεν έχει μελετηθεί επαρκώς στην ελληνική κοινωνία. Τα ευρήματα της σχετικής με το θέμα ξενόγλωσσης βιβλιογραφίας συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι ο ρόλος ενός διευθυντή συνδέεται άμεσα με συγκεκριμένα στοιχεία-κλειδιά, όπως με τη σχέση συνεργασίας του με τους γονείς του μαθητή με αυτισμό, με τη διατύπωση ενός κοινού σκοπού μεταξύ του ίδιου του διευθυντή, των εκπαιδευτικών και των γονέων του μαθητή, με την εφαρμογή πρακτικών διαμοιρασμένης ηγεσίας, με τη διαμόρφωση κατάλληλων συνθηκών μάθησης, με την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, με την υποστήριξη των γονέων και της κοινότητας και με την εφαρμογή του κατάλληλου αναλυτικού προγράμματος και του κατάλληλου τρόπου διδασκαλίας. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να γίνει αντιληπτό το πώς αντιλαμβάνονται τον ρόλο τους οι διευθυντές σχολείων γενικής εκπαίδευσης δημοτικών σχολείων και τι κάνουν στην πραγματικότητα, για να βελτιώσουν τις επικοινωνιακές και κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών τους με αυτισμό. Οι απόψεις και οι ενέργειες των διευθυντών διερευνήθηκαν μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων στην περιοχή της Αθήνας. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων διαπιστώθηκε πως ο τρόπος που αντιλαμβάνονται οι διευθυντές τον ρόλο τους στην ελληνική πραγματικότητα διαφέρει από τη διεθνή βιβλιογραφία ως προς την πλειοψηφία των παραπάνω στοιχείων.