Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ο ρόλος της ηγεσίας: κατά πόσο η στενή σχέση μεταξύ σχολείου και γονέων επηρεάζει την ανάπτυξη των επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών με αυτισμό

dc.contributor.advisorΓιαννέλης, Δημήτριος
dc.contributor.authorΤζουβάνα, Ευαγγελία
dc.date.accessioned2022-02-22T12:07:33Z
dc.date.available2022-02-22T12:07:33Z
dc.date.issued2022-02
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14137
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1560
dc.description.abstractΟ ρόλος του σχολικού ηγέτη σε ένα σε ένα συμπεριληπτικό σχολείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η στενή σχέση του σχολείου με τους γονείς μαθητών με αυτισμό με στόχο την ανάπτυξη των επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών τους με αυτισμό αποτελεί θέμα, το οποίο δεν έχει μελετηθεί επαρκώς στην ελληνική κοινωνία. Τα ευρήματα της σχετικής με το θέμα ξενόγλωσσης βιβλιογραφίας συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι ο ρόλος ενός διευθυντή συνδέεται άμεσα με συγκεκριμένα στοιχεία-κλειδιά, όπως με τη σχέση συνεργασίας του με τους γονείς του μαθητή με αυτισμό, με τη διατύπωση ενός κοινού σκοπού μεταξύ του ίδιου του διευθυντή, των εκπαιδευτικών και των γονέων του μαθητή, με την εφαρμογή πρακτικών διαμοιρασμένης ηγεσίας, με τη διαμόρφωση κατάλληλων συνθηκών μάθησης, με την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, με την υποστήριξη των γονέων και της κοινότητας και με την εφαρμογή του κατάλληλου αναλυτικού προγράμματος και του κατάλληλου τρόπου διδασκαλίας. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να γίνει αντιληπτό το πώς αντιλαμβάνονται τον ρόλο τους οι διευθυντές σχολείων γενικής εκπαίδευσης δημοτικών σχολείων και τι κάνουν στην πραγματικότητα, για να βελτιώσουν τις επικοινωνιακές και κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών τους με αυτισμό. Οι απόψεις και οι ενέργειες των διευθυντών διερευνήθηκαν μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων στην περιοχή της Αθήνας. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων διαπιστώθηκε πως ο τρόπος που αντιλαμβάνονται οι διευθυντές τον ρόλο τους στην ελληνική πραγματικότητα διαφέρει από τη διεθνή βιβλιογραφία ως προς την πλειοψηφία των παραπάνω στοιχείων.el
dc.format.extent92el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΟ ρόλος της ηγεσίας: κατά πόσο η στενή σχέση μεταξύ σχολείου και γονέων επηρεάζει την ανάπτυξη των επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών με αυτισμόel
dc.title.alternativeThe role of leadership: the influence of the collaboration between the school units and the students’ with autism parents over the students’ communication and social skillsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe school leader’s role in a mainstream inclusive primary school and the collaboration between the school units and the students’ with autism parents, that aim for the development of the students’ with autism communication and social skills, is a subject which has not been studied adequately in Greece. The findings of the literature indicate that a headmaster’s role is connected to some specific characteristics – keys, such as the collaboration between the headmaster and the students’ with autism parents, a shared purpose between the headmaster, the educators and the students’ parents, the implementation of shared leadership practices, the arrangement of the appropriate learning conditions, the educators’ professional growth, the support of the parents and the community and finally the application of the appropriate curriculum and teaching. The main aim of this paper is to examine the primary school leaders’ perceptions of their role and what they actually do to help their students with autism to improve their communication and social skills. The school leaders’ perceptions and actions were analyzed through semi-structured interviews and took place in Athens. The results indicated that the school leaders perceive their role in a different way in Greece in comparison with the international literature, regarding the aforementioned characteristics.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΑυτισμόςel
dc.subject.keywordΣχολική ηγεσίαel
dc.subject.keywordΓονείςel
dc.subject.keywordΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΣυμπερίληψηel
dc.date.defense2022-02-19


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»