Αξιολόγηση του τρόπου πρόσβασης στα ΑΕΙ. Στάσεις και αντιλήψεις των φοιτητών των παιδαγωγικών τμημάτων
Evaluation of the access route to the university: attitudes and perceptions of higher education of pedagogical departments of primary school
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Πανελλαδικές εξετάσειςΠερίληψη
Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα λειτουργεί με διαφορετικό τρόπο από τα υπόλοιπα εκπαιδευτικά συστήματα των ευρωπαϊκών κρατών, δίνoντας ιδιαίτερη έμφαση στην εισαγωγή των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Τα τελευταία χρόνια μεταβάλλεται διαρκώς ο τρόπος εισαγωγής των μαθητών και μαθητριών στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ, χωρίς, όμως, να περιορίζεται ο εξετασιοκεντρικός του χαρακτήρας. Ο συγκεκριμένος τρόπος πρόσβασης αλλοιώνει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου, μειώνοντας παράλληλα την αυτονομία των Ελλήνων εκπαιδευτικών, καθώς οι δράσεις τους στον χώρο του Λυκείου καθορίζονται από το ωρολόγιο πρόγραμμα και από τις απαιτήσεις του συστήματος πρόσβασης στα Ανώτατα και Ανώτερα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας μας. Ποικίλες είναι οι ενστάσεις που διατυπώνονται διαρκώς για την ανάγκη μεταρρυθμίσεων στον χώρο του σχολείου, προκειμένου να δοθεί έμφαση στον ρόλο του Λυκείου και να υλοποιηθούν οι στόχοι του, που αφορούν την ολόπλευρη ανάπτυξη του ανθρώπου και την ομαλή κοινωνική ενσωμάτωσή του. Στο πλαίσιο αυτό η ερευνητική αυτή εργασία μελετά τις απόψεις φοιτητών των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης, με απώτερο στόχο την ανάδειξη, ερμηνεία και αξιολόγηση του τρόπου, με τον οποίο αντιμετωπίζουν το Λύκειο, την παραπαιδεία και το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ οι φοιτητές και την επισήμανση της επιρροής του εξετασιοκεντρικού χαρακτήρα στην αδυναμία άσκησης αποτελεσματικής εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής.