Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών οικονομολόγων αναφορικά με το ρόλο των οικονομικών μαθημάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία
Attitudes and perceptions of educational economists regarding the role of economics courses in the educational process
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διδασκαλία οικονομικών μαθημάτων ; Οικονομικός αναλφαβητισμόςΠερίληψη
Η αναγκαιότητα της διδασκαλίας των οικονομικών μαθημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποτελεί αδήριτη ανάγκη στη σύγχρονη κοινωνική, πολιτική και εκπαιδευτική πραγματικότητα. Στην παρούσα εργασία μελετούνται παράγοντες οι οποίοι διαμορφώνουν και επηρεάζουν τις στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών οικονομολόγων για τον ρόλο των οικονομικών μαθημάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η παρούσα ποσοτική έρευνα εξέτασε τις απόψεις των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με τον οικονομικό αναλφαβητισμό και τη σύνδεσή του με την εκπαιδευτική πραγματικότητα, τους λόγους που αποτελεί αναγκαία η εκμάθηση οικονομικών μαθημάτων και εννοιών, το πρόγραμμα σπουδών και η χρήση εποπτικών μέσων καθώς και η ύπαρξη ανάγκης υιοθέτησης εναλλακτικών μεθόδων διδασκαλίας των οικονομικών μαθημάτων. Το δείγμα συλλέχθηκε με τη μέθοδο της βολικής δειγματοληψίας και της δειγματοληψίας-χιονοστιβάδας με ερωτηματολόγιο σε ηλεκτρονική μορφή. Στην έρευνα συμμετείχαν 104 εκπαιδευτικοί οικονομικών και κοινωνικών επιστημών, οι οποίοι διδάσκουν οικονομικά μαθήματα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Με την ολοκλήρωση της ανάλυσης και επεξεργασίας των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν, παρουσιάζονται τα πιο σημαντικά πορίσματα και εντοπίζονται οι σχέσεις που εμφανίζονται μεταξύ τους.