Η ανταπόκριση των γονέων, ανάλογα με το οικονομικό και μορφωτικό τους επίπεδο, στις πρακτικές επικοινωνίας των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
The response of parents, according to their economic and educational level, in communication practices of primary schools
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επικοινωνία οικογένειας - σχολείου ; Οικονομικό επίπεδο ; Μορφωτικό επίπεδο ; Συχνότητα επικοινωνίας ; Σημαντικότητα επικοινωνίαςΠερίληψη
Η ουσιαστική επικοινωνία της οικογένειας με τη σχολική κοινότητα αποτελεί παράγοντα κομβικής σημασίας για την ανάπτυξη, τη μαθησιακή πρόοδο και τη διαμόρφωση της προσωπικότητας του παιδιού. Ωστόσο, δεν έχουν όλοι οι γονείς την ίδια άποψη και δεν επικοινωνούν το ίδιο συχνά με το σχολείο. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να μελετήσει την ανταπόκριση των γονέων, ανάλογα με το μορφωτικό και το οικονομικό τους επίπεδο, στις πρακτικές επικοινωνίας των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ο όρος ανταπόκριση έχει δύο άξονες: α) τη συχνότητα της επικοινωνία οικογένειας-σχολείου και β) τις απόψεις των γονέων για τη σημαντικότητα της επικοινωνίας οικογένειας- σχολείου. Το οικονομικό και το μορφωτικό επίπεδο μελετώνται ως ξεχωριστοί παράγοντες με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τέσσερα ερευνητικά ερωτήματα: α) εάν η συχνότητα επικοινωνίας οικογένειας-σχολείου επηρεάζεται από το οικονομικό επίπεδο των γονέων, β) εάν η συχνότητα επικοινωνίας οικογένειας-σχολείου επηρεάζεται από το μορφωτικό επίπεδο των γονέων, γ) εάν οι απόψεις των γονέων για τη σημαντικότητα της επικοινωνίας επηρεάζονται από το οικονομικό τους επίπεδο και δ) εάν οι απόψεις των γονέων για τη σημαντικότητα της επικοινωνίας επηρεάζονται από το μορφωτικό τους επίπεδο. Για τη διεκπεραίωση της ερευνητικής διαδικασίας επιλέγεται η ποσοτική μέθοδος έρευνας, με ερευνητικό εργαλείο το ερωτηματολόγιο. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι τόσο το οικονομικό όσο και το μορφωτικό επίπεδο των γονέων έχει ισχυρή θετική συσχέτιση με τη συχνότητα της επικοινωνίας οικογένειας-σχολείου, καθώς επίσης και με τις απόψεις των γονέων για τη σημαντικότητα της επικοινωνίας.