Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η ανταπόκριση των γονέων, ανάλογα με το οικονομικό και μορφωτικό τους επίπεδο, στις πρακτικές επικοινωνίας των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

dc.contributor.advisorΚανάς, Άγγελος
dc.contributor.authorΚαρδάσης, Κυριάκος
dc.date.accessioned2022-02-21T07:30:39Z
dc.date.available2022-02-21T07:30:39Z
dc.date.issued2022-01
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14118
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1541
dc.description.abstractΗ ουσιαστική επικοινωνία της οικογένειας με τη σχολική κοινότητα αποτελεί παράγοντα κομβικής σημασίας για την ανάπτυξη, τη μαθησιακή πρόοδο και τη διαμόρφωση της προσωπικότητας του παιδιού. Ωστόσο, δεν έχουν όλοι οι γονείς την ίδια άποψη και δεν επικοινωνούν το ίδιο συχνά με το σχολείο. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να μελετήσει την ανταπόκριση των γονέων, ανάλογα με το μορφωτικό και το οικονομικό τους επίπεδο, στις πρακτικές επικοινωνίας των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ο όρος ανταπόκριση έχει δύο άξονες: α) τη συχνότητα της επικοινωνία οικογένειας-σχολείου και β) τις απόψεις των γονέων για τη σημαντικότητα της επικοινωνίας οικογένειας- σχολείου. Το οικονομικό και το μορφωτικό επίπεδο μελετώνται ως ξεχωριστοί παράγοντες με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τέσσερα ερευνητικά ερωτήματα: α) εάν η συχνότητα επικοινωνίας οικογένειας-σχολείου επηρεάζεται από το οικονομικό επίπεδο των γονέων, β) εάν η συχνότητα επικοινωνίας οικογένειας-σχολείου επηρεάζεται από το μορφωτικό επίπεδο των γονέων, γ) εάν οι απόψεις των γονέων για τη σημαντικότητα της επικοινωνίας επηρεάζονται από το οικονομικό τους επίπεδο και δ) εάν οι απόψεις των γονέων για τη σημαντικότητα της επικοινωνίας επηρεάζονται από το μορφωτικό τους επίπεδο. Για τη διεκπεραίωση της ερευνητικής διαδικασίας επιλέγεται η ποσοτική μέθοδος έρευνας, με ερευνητικό εργαλείο το ερωτηματολόγιο. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι τόσο το οικονομικό όσο και το μορφωτικό επίπεδο των γονέων έχει ισχυρή θετική συσχέτιση με τη συχνότητα της επικοινωνίας οικογένειας-σχολείου, καθώς επίσης και με τις απόψεις των γονέων για τη σημαντικότητα της επικοινωνίας.el
dc.format.extent76el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΗ ανταπόκριση των γονέων, ανάλογα με το οικονομικό και μορφωτικό τους επίπεδο, στις πρακτικές επικοινωνίας των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.title.alternativeThe response of parents, according to their economic and educational level, in communication practices of primary schoolsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe essential communication between family and school community is a key factor for the development, the school progress and the formation of the child's personality. However, not all parents have the same opinions and some of them do not communicate with the school as often as they should. The aim of this study is to examine the response of parents to the communication practices of primary schools, based on their educational and financial level. The response has two axes: a) the frequency of family-school communication and b) parents' views on the importance of family-school communication. The financial and educational level are studied as separate factors, creating four research questions: a) whether the frequency of family-school communication is affected by the financial level of parents, b) if the frequency of family-school communication is influenced by the educational level of the parents, c) if the parents' views on the importance of communication are influenced by the financial their level and d) whether the parents' views on the importance of communication are influenced by their educational level. For the conduction of the research process, the quantitative research method is selected and a questionnaire is used as the research tool. The results show that both the financial and the educational level of the parents have a strong positive correlation with the frequency of family-school communication, as well as, with the parents' views on the importance of communication.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΕπικοινωνία οικογένειας - σχολείουel
dc.subject.keywordΟικονομικό επίπεδοel
dc.subject.keywordΜορφωτικό επίπεδοel
dc.subject.keywordΣυχνότητα επικοινωνίαςel
dc.subject.keywordΣημαντικότητα επικοινωνίαςel
dc.date.defense2022-02-18


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»