Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση
Attitudes and opinions of teachers for evaluation
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαιδευτικοί ; Αξιολόγηση ; Σχολική μονάδαΠερίληψη
Η παρούσα εργασία έχει σκοπό την διερεύνηση των στάσεων των εκπαιδευτικών όσον αφορά την αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών.
Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια εισαγωγή στις βασικές έννοιες και μεθόδους αξιολόγησης εκπαιδευτικών, καθώς και στην σημασία της αυτοαξιολόγησης. Το δεύτερο κεφάλαιο αφορά το ρόλο της ηγεσίας στην αξιολόγηση και την ανάπτυξη της σχολικής μονάδας στο σύνολό της. Επίσης, αναφέρονται τα είδη ηγεσίας και οι διαστάσεις της σχολικής ηγεσίας.
Ακολουθούν η μεθοδολογία της έρευνας, που είναι ποσοτική και μέσω ερωτηματολογίου, και η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας. Το βασικό μέρος της έρευνας το οποίο αποτελείται από 29 ερωτήσεις, σχεδιάστηκε ειδικώς για να καλύψει ένα ευρύ φάσμα ζητημάτων που σχετίζονται με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Η γενικότερη εικόνα που μας παρουσίασε το δείγμα ήταν αυτή μιας μετριοπαθούς στάσης με τις μέσες τιμές για τις περισσότερες ερωτήσεις να κυμαίνονται γύρω από την ουδέτερη στάση.
Από την έρευνα προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν τους σημαντικότερους δείκτες της διδακτικής και παιδαγωγικής ικανότητας του εκπαιδευτικού την μεταδοτικότητα του και την ικανότητα του να ανταπεξέρχεται στις μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών του. Τέλος, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της εργασίας και η βιβλιογραφία.