dc.contributor.advisor | Κοτταρίδη, Κωνσταντίνα | |
dc.contributor.author | Μυλωνάκη, Αικατερίνη | |
dc.date.accessioned | 2022-02-08T14:23:29Z | |
dc.date.available | 2022-02-08T14:23:29Z | |
dc.date.issued | 2022-01 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14092 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1515 | |
dc.description.abstract | Το ζήτημα περί καινοτομίας στην εκπαίδευση αποτελεί μια πολυδιάστατη έννοια, η οποία είναι άρρηκτα συνυφασμένη με την παρατήρηση και επισήμανση μιας σειράς διαφόρων σύγχρονων πραγματικοτήτων που μπορεί να υφίστανται και να αναδύονται γενικότερα στα πλαίσια μιας κοινωνίας. Τέτοιες πραγματικότητες, επί παραδείγματι, μπορεί να προκύπτουν, από μεταβολές ή από την ανάγκη για την ανάδειξη νέων συνθηκών, στο χώρο της οικονομίας ή της αγοράς εργασίας κλπ. Η εξέλιξη και η αλλαγή που επιδιώκεται ή επιτάσσεται πολιτικά και κοινωνικά δημιουργεί την ανάγκη, ο όρος καινοτομία να αξιολογηθεί, να σχεδιαστεί και να εφαρμοστεί από την εκπαιδευτική πολιτική.
Η παρούσα εργασία έχοντας ως βασικό γνώμονα την καινοτομία στην εκπαίδευση, προσπάθησε να μελετήσει την συνδεσιμότητα της με τις ψηφιακές τεχνολογίες, οι οποίες έχουν εισχωρήσει στην καθημερινή ζωή, τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των εκπαιδευόμενων. Παράλληλα είναι εμφανές πως η προώθηση και η εφαρμογή καινοτομιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, εξαρτάται εν πολλοίς από μια σειρά παραμέτρων. Κάτι τέτοιο, για παράδειγμα, αφορά την παρουσία και το ρόλο της εκπαιδευτικής ηγεσίας, αναφορικά με την εφαρμογή των καινοτομιών ή το ρόλο των συστημάτων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών γενικά αλλά και ειδικά πάνω σε καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Στο ερευνητικό μέρος της παρούσας εργασίας υφίσταται μια μελέτη, μέσω της οποίας αναδεικνύεται το στοιχείο των θέσεων των εκπαιδευτικών, αναφορικά με την καινοτομία στην εκπαίδευση. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την στατιστική ανάλυση ερωτηματολογίων, που διανεμήθηκαν σε ένα δείγμα πληθυσμού 40 ατόμων. Οι ερωτώμενοι είναι εκπαιδευτικοί που διαμένουν στην ευρύτερη περιοχή των Χανίων, και ανήκουν είτε στη πρωτοβάθμια είτε στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι ερωτήσεις προέκυψαν σε συνάρτηση με τις προαναφερθέντες παραμέτρους, δηλαδή τις σύγχρονες τεχνολογίες, τα προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και τη σχολική ηγεσία. Οι ερωτήσεις επιδιώχθηκε να απαντήσουν σε τέσσερα ερευνητικά ερωτήματα. Ενδεικτικά δίδεται: «Βάσει της άποψης των εκπαιδευτικών, μπορούν οι σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες να θεωρηθεί, πως συμβάλουν στην προώθηση καινοτομιών στην εκπαιδευτική διαδικασία;». Τα συμπεράσματα της έρευνας, που διεξήχθη παρουσιάζονται αναλυτικά στο ερευνητικό τμήμα της εργασίας. | el |
dc.format.extent | 79 | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Καινοτομία στην εκπαίδευση: οι νέες τεχνολογίες, η ηγεσία και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε συνάρτηση με την καινοτομία | el |
dc.title.alternative | Innovation in education: new technologies, leadership and teacher training in relation to innovation | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The issue of innovation in education constitutes a multidimensional concept, which is inextricably linked to the observation and highlighting of a number of different contemporary realities that may exist and emerge more generally within a society. Such realities, for example, may arise from changes or from the need for new conditions arising in the field of economy or the labor market, etc. The evolution and change that is sought or imposed politically and socially creates the need for the term innovation to be evaluated designed and implemented by educational policy.
The present thesis, guided by innovation in education, attempts to study its connectivity with digital technologies, which have penetrated the daily lives of both teachers and learners. At the same time, it is obvious that the fostering and implementation of innovations in the educational process depends largely on a number of parameters. This concerns the educational leadership, regarding the implementation of innovations or the role of teacher training methodology in general but also specifically novel educational programs.
The present thesis includes research highlighting the teachers’ position regarding the innovation in education. The survey was conducted by statistical analysis of questionnaires, which were distributed to a sample of 40 people. The respondents are either primary or secondary teachers who live in the greater area of Chania. The questions were in relation to the aforementioned parameters, namely modern technologies, teacher training methods and school leadership. The questions seek to answer four research issues. Indicatively, it is given: "From the point of view of teachers, can modern digital technologies contribute to the promotion of innovations in the educational process?”. The conclusions of the research are presented in detail in the research part of the thesis. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Καινοτομία | el |
dc.subject.keyword | Νέες τεχνολογίες | el |
dc.subject.keyword | Ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Επιμόρφωση | el |
dc.date.defense | 2022-02-07 | |