Η εφαρμογή του GDPR στην εξ ‘αποστάσεως εκπαίδευση
Master Thesis
Συγγραφέας
Σπανού, Ειρήνη
Ημερομηνία
2021-11Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (ΓΚΠΔ)Περίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος
σπουδών «Οικονομική της εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων» του
Πανεπιστημίου Πειραιώς και έχει ως σκοπό τη βιβλιογραφική αλλά και ερευνητική μελέτη
σχετικά με το Γενικό Κανονισμό για την Προστασία των Δεδομένων (GDPR) και τη χρήση του
κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ορθώς ή μη από τους εκπαιδευτικούς.
Πρόκειται για καινοτόμα μελέτη που θα προσφέρει σημαντικά στη διεξαγωγή συμπερασμάτων
και την παρουσίαση μελλοντικών επεκτάσεων, εφόσον τα τελευταία χρόνια η εξ’ αποστάσεως
εκπαίδευση έχει αναπτυχθεί και υιοθετηθεί ευρέως, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών,
πέραν της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, όπως εφαρμογές γλώσσας, εικονικά φροντιστήρια,
εργαλεία τηλεδιάσκεψης και λογισμικά εκμάθησης μέσω διαδικτύου. Ειδικά μετά από τα
αυστηρά μέτρα που επιβλήθηκαν παγκοσμίως λόγω της πανδημίας COVID-19, η εκπαίδευση
έχει αλλάξει δραματικά, με τη χαρακτηριστική άνοδο της ηλεκτρονικής μάθησης. Η εργασία
αποτελείται από πέντε κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μία εισαγωγή στο ερευνητικό
θέμα. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση,
παρουσιάζονται ευρήματα ερευνητικών άρθρων σχετικά με τη βιωσιμότητα, την
προσβασιμότητά της και τις ευκαιρίες που αυτή δημιουργεί και ερευνάται η σύνδεση των
κατευθυντήριων γραμμών του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων με την εξ’
αποστάσεως εκπαίδευση. Παράλληλα, παρουσιάζεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση
αναφορικά με την εφαρμογή του στο συγκεκριμένο πεδίο μελέτης. Το τρίτο και το τέταρτο
κεφάλαιο πραγματεύονται τη μεθοδολογία και τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήχθη για
τη χρήση του GDPR κατά τη διάρκεια της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Ελλάδα, τις
σκέψεις των εκπαιδευτικών και την καταγραφή των απόψεών τους. Η ανάλυση στηρίζεται σε
μια ποσοτική έρευνα που βασίστηκε σε ένα καλά δομημένο ερωτηματολόγιο. Το δείγμα
περιλαμβάνει 114 ερωτηθέντες εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας αλλά και
τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στο πέμπτο κεφάλαιο η μελέτη ολοκληρώνεται με την εξαγωγή
συμπερασμάτων, ενώ ακολουθούν η βιβλιογραφία και τα παραρτήματα στο τέλος της
εργασίας.