dc.contributor.advisor | Βοζίκης, Αθανάσιος | |
dc.contributor.advisor | Δρίβας, Κυριάκος | |
dc.contributor.advisor | Χλέτσος, Θεολόγος - Μιχαήλ | |
dc.contributor.author | Σπανού, Ειρήνη | |
dc.date.accessioned | 2022-01-12T07:10:27Z | |
dc.date.available | 2022-01-12T07:10:27Z | |
dc.date.issued | 2021-11 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14035 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1458 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος
σπουδών «Οικονομική της εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων» του
Πανεπιστημίου Πειραιώς και έχει ως σκοπό τη βιβλιογραφική αλλά και ερευνητική μελέτη
σχετικά με το Γενικό Κανονισμό για την Προστασία των Δεδομένων (GDPR) και τη χρήση του
κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ορθώς ή μη από τους εκπαιδευτικούς.
Πρόκειται για καινοτόμα μελέτη που θα προσφέρει σημαντικά στη διεξαγωγή συμπερασμάτων
και την παρουσίαση μελλοντικών επεκτάσεων, εφόσον τα τελευταία χρόνια η εξ’ αποστάσεως
εκπαίδευση έχει αναπτυχθεί και υιοθετηθεί ευρέως, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών,
πέραν της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, όπως εφαρμογές γλώσσας, εικονικά φροντιστήρια,
εργαλεία τηλεδιάσκεψης και λογισμικά εκμάθησης μέσω διαδικτύου. Ειδικά μετά από τα
αυστηρά μέτρα που επιβλήθηκαν παγκοσμίως λόγω της πανδημίας COVID-19, η εκπαίδευση
έχει αλλάξει δραματικά, με τη χαρακτηριστική άνοδο της ηλεκτρονικής μάθησης. Η εργασία
αποτελείται από πέντε κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μία εισαγωγή στο ερευνητικό
θέμα. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση,
παρουσιάζονται ευρήματα ερευνητικών άρθρων σχετικά με τη βιωσιμότητα, την
προσβασιμότητά της και τις ευκαιρίες που αυτή δημιουργεί και ερευνάται η σύνδεση των
κατευθυντήριων γραμμών του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων με την εξ’
αποστάσεως εκπαίδευση. Παράλληλα, παρουσιάζεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση
αναφορικά με την εφαρμογή του στο συγκεκριμένο πεδίο μελέτης. Το τρίτο και το τέταρτο
κεφάλαιο πραγματεύονται τη μεθοδολογία και τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήχθη για
τη χρήση του GDPR κατά τη διάρκεια της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Ελλάδα, τις
σκέψεις των εκπαιδευτικών και την καταγραφή των απόψεών τους. Η ανάλυση στηρίζεται σε
μια ποσοτική έρευνα που βασίστηκε σε ένα καλά δομημένο ερωτηματολόγιο. Το δείγμα
περιλαμβάνει 114 ερωτηθέντες εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας αλλά και
τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στο πέμπτο κεφάλαιο η μελέτη ολοκληρώνεται με την εξαγωγή
συμπερασμάτων, ενώ ακολουθούν η βιβλιογραφία και τα παραρτήματα στο τέλος της
εργασίας. | el |
dc.format.extent | 68 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Η εφαρμογή του GDPR στην εξ ‘αποστάσεως εκπαίδευση | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The present dissertation was designed and written in the framework of the postgraduate study
program "Economics of Education and Management of Educational Units" of the University of
Piraeus and aims at the bibliographic and research study on the General Regulation on Data
Protection (GDPR) and its use during distance education either correctly or incorrectly by
teachers. This is an innovative study that will offer significant results in drawing conclusions
and presenting future extensions, since in recent years distance learning has been widely
developed and adopted, covering a wide range of services, in addition to compulsory education,
such as language applications, virtual tutorials, video conferencing tools and online learning
software. Especially after the strict measures imposed worldwide due to the COVID-19
pandemic, education has changed dramatically, with the characteristic rise of e-learning. The
work consists of five chapters. In the first chapter there is an introduction to the research topic.
The second chapter refers to distance education, presents findings of research articles on
sustainability, accessibility and the opportunities it creates and investigates the connection of
the guidelines of the General Data Protection Regulation with distance education. At the same
time, a bibliographic review is presented regarding its application in the specific field of study.
The third and fourth chapters deal with the methodology and the results of the research
conducted on the use of the GDPR during distance education in Greece, the thoughts of teachers
and the recording of their views. The analysis is based on a quantitative survey based on a wellstructured questionnaire. The sample includes 114 respondents-teachers of primary, secondary
and academic education. In the fifth chapter, the study is completed by drawing conclusions,
followed by the literature and the appendices at the end of the work. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (ΓΚΠΔ) | el |
dc.date.defense | 2021-12-20 | |