Ο ρόλος της κοινωνίας των πολιτών και των μη κυβερνητικών οργανώσεων στις δημόσιες πολιτικές μια περιπτωσιολογική μελέτη
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μ.Κ.Ο. ; Εκπαιδευτική πολιτική ; Δημόσια πολιτική ; Παγκοσμιοποίηση ; Πολύ-επίπεδη διακυβέρνησηΠερίληψη
Η συγκεκριμένη διπλωματική αποτελεί μια μελέτη περίπτωσης, στην οποία μελετάται ο τρόπος με τον οποίο οι ΜΚΟ, επηρεάζουν και δραστηριοποιούνται στην χάραξη των δημοσίων πολιτικών. Επιπλέον δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στον τρόπο με τον οποίο επηρέασε η παγκοσμιοποίηση την διαμόρφωση της δημόσια πολιτικής από τις εθνικές κυβερνήσεις, αλλά και στον αντίκτυπο που είχε αυτή η νέα συνθήκη στην δράση των ΜΚΟ. Συγκεκριμένη αναφορά γίνεται τόσο στο τρόπο με τον οποίο δραστηριοποιούνται οι ΜΚΟ στο πλαίσιο της Ε.Ε., δηλαδή στο πώς βρίσκουν δίοδο στα ανώτερα όργανα για να εκφράσουν τις θέσεις και τους προβληματισμούς τους , όσο και για το εάν και σε ποιες περιπτώσεις καταφέρνουν να επηρεάσουν την ατζέντα και την λήψη αποφάσεων στο κορυφαίο επίπεδο της πολυεπίπεδης διακυβέρνησης. Η πολιτική στην οποία εστιάζει η παρούσα διπλωματική είναι η εκπαιδευτική και η μεταναστευτική πολιτική. Η τελευταία έχει επανέρθει σε περίοπτη θέση στην ατζέντα, μετά την προσφυγική κρίση που ξέσπασε ως επακόλουθο της δεκάχρονης, πλέον, Συριακής κρίσης. Η εκπαίδευση των προσφύγων είναι σημαντική, για την πλήρη ένταξή τους στην κοινωνία των κρατών που διαμένουν. Όμως ποια είναι η συμβολή των ΜΚΟ σε αυτή την διάσταση της κρίσης; Στο τελευταίο μέρος της εργασίας εξετάζεται η δραστηριότητα των ΜΚΟ στην Τουρκία σχετικά με την προσφυγική κρίση, ενώ στα προηγούμενα κεφάλαια η εργασία εστιάζει στην συμμετοχή των ΜΚΟ στην Ανοιχτή Μέθοδο Συντονισμού, για την διαμόρφωση της στρατηγικής της Λισσαβόνας από την Ε.Ε, καθώς επίσης και στον ρόλο που έχουν οι ΜΚΟ στην Αφρική σχετικά με την παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών, αλλά και στο τρόπο με τον οποίο επηρεάζουν τις κυβερνήσεις στην διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής. Στα πρώτα κεφάλαιο γίνεται μια αναφορά στις βασικές έννοιες της δημόσιας πολιτικής και ο συσχετισμός του όρου δημόσια πολιτική με την εκπαιδευτική πολιτική. Ακόμη γίνεται μια προσπάθεια περιγραφής της δράσης των ΜΚΟ σε επίπεδο διεθνών οργανισμών, ενώ στην συνέχεια εξειδικεύεται η δράση τους γενικότερα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής.