Επιχειρηματικές καινοτομίες και οργανωσιακή συμπεριφορά στον χώρο της εκπαίδευσης
Business innovations and organizational behavior in the field of education
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαιδευτική διοίκηση ; Εκπαιδευτική ηγεσία ; Καινοτομία ; Επαγγελματική ικανοποίηση ; Οργανωτική δέσμευσηΠερίληψη
Το πλαίσιο της οργάνωσης και λειτουργίας των σύγχρονων εκπαιδευτικών μονάδων καθορίζεται από τις αρχές της διοικητικής επιστήμης. Τα σχολεία υπό το πρίσμα της επιχειρησιακής έρευνας αποτελούν οργανισμούς των οποίων η λειτουργία διέπεται από τους όρους του μάνατζμεντ των επιχειρήσεων. Ωστόσο, τα σχολεία ως οργανισμοί διακρίνονται για τη διττή φύση τους, την παιδαγωγική και τη διοικητική. Η διαμόρφωση της εκπαιδευτικής στρατηγικής στοχεύει να συγκεράσει και τις δύο αυτές λειτουργίες ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι τόσο στο εκπαιδευτικό όσο και στο διοικητικό περιβάλλον των σχολείων. Οι πιέσεις που ασκούνται στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς από τις μεταβαλλόμενες κοινωνικές, οικονομικές, πολιτικές συνθήκες αλλά και τις επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις καθιστούν αναγκαία την ευελιξία τους και την προσαρμογή τους σε κάθε αλλαγή ώστε να είναι βιώσιμοι. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να αναδείξει τη σημασία της ενσωμάτωσης της καινοτομίας και πρωτίστως της επιχειρηματικής καινοτομίας καθώς και της σημασίας της οργανωσιακής κουλτούρας στην εισαγωγή της καινοτομίας στον εκπαιδευτικό χώρο, ως βασικές προϋποθέσεις της εύρυθμης λειτουργίας και της βιωσιμότητας του σύγχρονου σχολείου.