Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας σχετικά με τις προκλήσεις, τις δυνατότητες και τις προοπτικές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπως αυτή εφαρμόστηκε στην Ελλάδα την περίοδο της πανδημίας του Covid-19
Views of primary school teachers on the challenges, possibilities and prospects of distance education, as implemented in Greece during the Covid-19 pandemic
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ; Επείγουσα εξ αποστάσεως εκπαίδευση ; Συμβατική διδασκαλία ; Απόψεις εκπαιδευτικών ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Πανδημία ; COVID-19Περίληψη
Η πανδημία των τελευταίων ετών επέφερε ξαφνικές αλλαγές στην καθημερινότητα των ανθρώπων, με συνέπεια το σταμάτημα της κανονικότητας της εκπαιδευτικής δράσης σε παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση έκτακτης ανάγκης, είτε όπως καλείται διαφορετικά η τηλεκπαίδευση, αποτέλεσε τη μοναδική λύση με στόχο τη συνέχιση της εκπαίδευσης των παιδιών από το σπίτι κατά την περίοδο της πανδημίας στη χώρα μας.
Οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να συνεχίζουν τις δράσεις τους μέσα στα καινούρια δεδομένα και να αποκαταστήσουν άμεσα την επικοινωνία με την αξιοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, για την οποία, όμως, οι περισσότεροι στη χώρα μας δεν ήταν εξοικειωμένοι. Κλήθηκαν, επομένως, να αντιμετωπίσουν σημαντικές προκλήσεις, όπως ήταν για παράδειγμα τα διαφοροποιημένα επίπεδα ψηφιακών ικανοτήτων, ο μη επαρκής τεχνολογικός εξοπλισμός, καθώς επίσης και η τεράστια έλλειψη προσβασιμότητας σε αυτή την εκπαιδευτική δράση είτε ακόμα και η μη επαρκής επιμόρφωση σχετικά με αυτό το ζήτημα.
Στόχος της συγκεκριμένης τακτικής ήταν να διευκολυνθεί και πάλι η επικοινωνία μεταξύ του εκπαιδευτικού κόσμου και να συνεχιστεί κατά κάποιον τρόπο η μαθησιακή δράση. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως τα τελευταία χρόνια έρευνες αναφέρουν πως η τηλεκπαίδευση αποτελεί την καταλληλότερη εκπαιδευτική τακτική μετά τη δια ζώσης διδασκαλία. Η εφαρμογή της εν λόγω εκπαιδευτικής δράσης έφερε και πάλι στην επιφάνεια τη συζήτηση για τις εκπαιδευτικές ανισότητες στις σύγχρονες σχολικές μονάδες, αφού αρκετά παιδιά δεν είχαν τα απαιτούμενα εφόδια για να συμμετέχουν σε μια τέτοια δράση.
Κυριότερος στόχος της εν λόγω εργασίας είναι η μελέτη των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε ό,τι έχει να κάνει με τον τρόπο δράσης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στη χώρα μας κατά την περίοδο της πανδημίας, τα προβλήματα τα οποία υπήρξαν, καθώς επίσης και τη σχέση της αποδοτικότητας αυτής της εκπαιδευτικής δράσης με τα κοινωνικά και οικονομικά γνωρίσματα των παιδιών.