Η ανακαλυπτική μέθοδος στη διδασκαλία μαθημάτων στατιστικής
Master Thesis
Συγγραφέας
Μπουζαλάκου, Άννα Α.
Ημερομηνία
2007-05-25Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διατριβές ; Student teaching -- Statistics ; Teachers -- Training of -- Statistics -- GreeceΠερίληψη
Τα τελευταία χρόνια η έμφαση που έχει δοθεί στην διδασκαλία της Στατιστικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι εντελώς δικαιολογημένη αφού είναι το μάθημα που είναι συνδεδεμένο περισσότερο από κάθε άλλο με την καθημερινή ζωή και τα υπόλοιπα γνωστικά αντικείμενα. Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στο να συμβάλλει ουσιαστικά με τη διδακτική της πρόταση στην όσο το δυνατόν καλύτερη προσέγγιση στη διδασκαλία της στατιστικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες θεωρίες της μάθησης και τα πορίσματα σημαντικών ερευνών που έχουν διεξαχθεί στους τομείς της διδακτικής των μαθηματικών και ειδικότερα της στατιστικής, η συγκεκριμένη έρευνα επιχειρεί να φωτίσει πολλές πλευρές της μάθησης και της διδασκαλίας της στατιστικής και να προσφέρει πολύτιμη βοήθεια στην καθημερινή διδακτική πράξη. Πιο συγκεκριμένα, η εργασία αφορά τη συγκριτική μελέτη της παραδοσιακής προσέγγισης σε σχέση με την ανακαλυπτική προσέγγιση της στατιστικής. Με την σύγκριση αυτή επιχειρούμε να μειώσουμε την έμφαση στη παραδοσιακή προσέγγιση, η οποία στηρίζεται σε φόρμουλες και σε υπολογισμούς, για να στρέψουμε την προσοχή μας σε έννοιες της Στατιστικής με τις οποίες έρχονται οι μαθητές σε επαφή καθημερινά.